onsdag, september 07, 2011

Poncho med ærmer

IMG_1579

for nogle uger siden da jeg var til strikkecafe i Uldgalleriet, faldt jeg over denne lidt pudsige model, tænkte at det at der var ærmer i, gjorde den mere anvendelig og praktisk. Ventede på at Gitte fik den rigtige farve hjem og så har pindene ellers været i fuld fart. Nu er den i gang med håndvask (i maskinen, kryds fingre, tak) og jeg er meget spændt på om det går godt, forhåbentlig blvier den mere løs i det. Trods jeg har strikket på 8 istedet for 7, så er valget at 2 tråde plade garn og 1 tråd mohair tykkere, så måske jeg skulle have været oppe på pind 8,5.

Farven er jo grøn og det er ikke så tit jeg kaster mig ud i den farve, men det er begyndt at snige sig ind hist og her. frven er bedst gengivet på øverste billede.

Up-date: vasken gik godt, nu skal den bare være tør!

IMG_1581

Opskrift: fru zippe aps, istex, design Bente Lavsen: model: poncho med ærmer. forbrug 325 g pladegarn og 75 g mohair de luxe fra Lang

Så var det ellers tid til at kigge grundigt i strikkekurven, 2 halve sjaler blev pillet op og der lå også nogle blade til Blikfang, der er nu strikekt nogle flere og jeg tror jeg er halvvejs, jeg fortsætter lidt endnu selvom jeg nok aldrig kommer til at bruge det tørklæde.

4 kommentarer:

ida, Silkeborg sagde ...

Smart model, den glæder jeg mig til at se.

Hygge-Strik sagde ...

Ja den er da lidt sjov, kunne være sjovt at se dig med den på. Flot farve.

Anonym sagde ...

Den er bare så flot. Synes den er helt god især med de smarte ærmer.
Tror du får meget glæde af den. Den er lige til at flytte ind i. Farven er også rigtig pæn.
Kærlig hilsen Nicole

Helle Bøje Højsgaard sagde ...

Helle, Hobro

Super flot poncho, hvor kan man finde opskriften på den?

Med venlig hilsen
Helle