onsdag, september 28, 2011

workshops på Fanø

Jeg deltog i 2 korte workshops –  hæklede oldemorsfirkanter og patentdirektoratet.

Den 1. var en hækle workshop hvor jeg lærte at hækle trekantet oldemors-…., en blomst der skulle være blevet til en firkant men jeg havdee fået 17 kronblade og ikke kun 16. (det skete også for 3 andre og læreren) Jeg bliver aldrig en hækle-haj, men jeg er heller ikke så vild med mange af de ting man bruge hæklet ting til. der var dog en smukt lille armbånd, som jeg godt kunne finde på at lave. Det var hyggeligt og vi (Susanne og jeg) fik snakket med lidt med vores medkursister.IMG_1618

Den 2. workshop var Bente Geil fra geilsk.dk der underviste i patentstrik på 100 måneder. Jeg købte et lille kompendium, hvor der var masser af inspiration og en opskrift på en smart halsrør-tørklæde, i 2farvet patent. Det skal der laves mindst 2 stk af, og garnet er også indkøbt. Den ene prøve var med indtagninger og udtagninger i patent og den opgav jeg på workshoppen, men knækkede koden senere sammen eftermiddag.IMG_1700Farverne på mine forskellige prøver er bestemt ikke de kønneste, jeg havde nemlig valgt garn i de farver ejg ikke få brugt så tit.

4 kommentarer:

Dorthe sagde ...

Deter så fedt at få sat gang i nogle hjernevindinger - om man så lige umiddelbart synes, man kan bruge det eller ej. Lyder nu som nogle spændende kurser - og jeg kan godt vise dig et tørklæde eller hundrede, hvor man kan bruge de fine, hæklede mønstre ;-)

Tine sagde ...

Sikke da nogle spændende ting, du har været til workshop i.
Interessant at selv læreren fik sin firkant rund ;-)

Hyggeligt at hilse på jer!

Uldbegavet sagde ...

Det lyder godt nok spændende, det var godt du fik knækket koden.

EnHeberg sagde ...

Bare spændende workshops du har deltaget i.
Vi fik lov at prøve "læreren"s (Annette Danielsens) trøje Læsø med skilt og det hele, da prøven var på toilettet ;)
Jeg overvejede også Geilsk´ workshop men ville kun på en, når Andrea var med.