tirsdag, november 20, 2012

arve-strik

en kær kollega har mistet hendes svigermor alt for tidligt. Så et strikke-hjerte er holdt op med at slå. Da min kollega ikke strikker, kom hun igår med noget hun har taget fra til mig, da de tømte hjemmet. Der er garn, hæfter, strikkepinde og en bog. Ud over hvad der er på billederne så er der også en halv sweater i islandsk uld, som min kollega købte da vi var der sammen og så svigermor var igang med. nu piller jeg op og strikker den til hende. jeg er sikker på at den sweater vil blive elsket og værdsat som et kram fra sviger!

IMG_3246IMG_3247

og så er min første cirkel til ponchoen færdig. og det er længe sidne jeg har bandet så meget over en opskrift, men hold da op hvor den er dårlig. fuld af fejl og fuld af mangler.

IMG_3249

og ja min sammensyning er ikke pæn, jeg har faktisk prøvet at strikke den sammen, men så passede mønstret ikke, men omkring snoringen skal jeg ihvertfald rette den til.

1 kommentar:

Uldbegavet sagde ...

Bogen ser lækker ud, fuld med søde modeller, den er vist en must have.
Det er da dejligt at få strikkemønstre og garn forærende, selv om omstændighederne er triste. Det er sødt af dig at strikke sweateren om.
Det er da træls med den poncho opskrift. Det er ikke alle opskrifter, der er lige velskrevne.