fredag, november 23, 2012

weekend igen–allerede!

denne uge er gået rigtig hurtig og har været god!!!

Jeg skal igang med min kollegas bluse, fandt et billede fra Island, hvor man kan købe den færdigstrikket. Jeg tegnede tidligere på året et diagram som nogenlunde efterligner mønstret, farverne er de samme, så mon ikke den kommer til at ligne rimeligt. Den færdige udgave er strikkeet i dobbeltgarn, men det bliver for tykt, så jeg strikker i en tråd lett lopi. Den strikkes nedefra, så der kommer til ar gå nogle dage inden jeg når ti ldet sjove. jeg skal have fundet udaf at ligge nogle vendepinde ind, mon ikke det er bedst før mønstret?

women_s_wool_sweatersgrey_tight_4211big

Julie skal på juleweekend med spejderne fra i aften af, så vi tyvstarter om lidt med risengrød!!! Skal lige på jagt i julekassen efter hendes nissehue.

5 kommentarer:

Uldbegavet sagde ...

Sød sweater du skal i gang med og det er nok klogt at strikke den i lett lopi. Jeg tror jeg ville sætte vendepindene ind i nakken efter mønsteret, så bagstykket bliver lidet højere end forstykket, men man kan sikkert også sætte dem ind under mønsteret.
Jeg håber Julie får en god tur.

Lisbeths Verden sagde ...

Den var virkelig flott :)

Fríða sagde ...

det virker rigtig fint at sætte et par vendepinde ind midt i mönsteret, der hvor de store åbne felter er, imellem indtagningerne, og så et par mere överst i nakken, efter mönsteret. sådan gör jeg i hvert fald altid.
kh.fra Island
Frida

Tineke sagde ...

Så fin en mønster det er, og i Lett Lopi og med vendepinde kan det ikke gå galt.

Synes også vi halser efter dagene, de går bare for stærke lige pt.

dqpage sagde ...

Det bliver en rigtig flot sweater !
smukt mønster.
hilsen Mona