søndag, november 03, 2013

Drillenisse garn

 

10 g merino omdannet til drillenisse garn. Løbelængde 150m, vægt 95 g jeg synes ikke det virker så tykt, så enten har jeg talt forkert eller også er det bare mig! 
Navnet på garnet skyldes blandt andet:
Der var svært at spinde, meget korte fibre
Jeg fik det over overtvundet
Retur gennem rokken fik det filtre ind i alt muligt og umuligt
Da det skulle op på garnvinden så gik den i stykker så pludselig havde jeg et bundt kludder!
 
Og jeg har faktisk 100 g fibre mere, men foreløbig nej tak!
garnet er meget mere rødt end pink, men det er sikkert også drillenissen der er på spil.

2 kommentarer:

FruSøglimt sagde ...

Øv da, det ser ellers ud til at være fine farver. Nogle gange driller det bare for meget.

Clemme/Trine sagde ...

næææh hvor fint :) Jeg vil så gerne i gang med at spinde. Ved du tilfældigvis om der er nogen der underviser i det på Sjælland ?