tirsdag, januar 30, 2018

Kollega luffer

En af mine kollegaer i skoletandpleje spurgte mig før jul om jeg kunne hjælpe med at strikke et par luffer færdige! Hun havde købt garn og opskriften, vist fået en veninde til at starte, men ihvertfald var projektet strandet på 1. Luffe lige efter hullet til tommelfingeren.
Jeg lovede at overtage det og så lave dem færdige. Det er de nu og jeg er sikker på at hun bliver glad.
Selv er jeg ikke helt tilfreds med en par ting.

Den grå garn er 2 tråde enkelttrådet garn og det blå er 2 trådet, derfor bliver det strikkede ikke jævnt og pænt samt det drejer.
Jeg har af ukendte grunde byttet om på dominanten på hver luffe og det ser jeg først da jeg er færdig.

Både spidsen og tomlen er forkortet da de ellers var mindst 2 cm længere end hånden.
Her ligger en af mine egne ved siden af. Så min kollega prøvede den og spidserne blev kortet af og rundet istedetfor.


Selve luffen er meget lang og går langt op af underarmen. Det synes min kollega var helt fint.
De bliver Afleveret i dag og så er de ude af sind!

Ingen kommentarer: