søndag, maj 23, 2010

Krebsemasker

Færdig med Lucca, altså det strikkede, så bad opskriften om krebsemasker i halsudskæringen. Mnnnn! Jeg vidste at man hækler baglæns men de drillede og drillede, søgte på nettet, men de ville ikke ligne. Nå men pyt så kom den ned i kurven til en venlig hæklesjæl( læs: strikkecafe tirsdag) var indenfor rækkevidde.
Op ad kurven kom den kjole som min mor har strikket til Julie og hvor jeg selv skulle montere og hækle kanter. KREBSEMASKER!!!!!

Igen på nettet, holde som tegningerne, nej det lignede stadigvæk ikke, andre tegninger andre forsøg, men pludselig var de der. Tegningerne hos Hendes Verdens hækleskole var bedst for mig. Så jeg har hæklet krebsemasker forneden på kjolen og er begyndt i halsudskæring, men mangler lige den sovende model, så halshullet ikke bliver for snævert.

I morgen vil jeg så forsøge mig med Lucca og krebsemasker. det skal nok blive godt. Jeg glæder mig til at vise dem frem.

4 kommentarer:

Frujensensunikum sagde ...

Jeg kan ikke lide at hækle krebsemasker....føler jeg er ved at slå knuder på mig selv :(

Jeg hækler Picot kanter i stedet for, det giver en lidt anden kant men fungere ellers fint også på Lucca.

Glæder mig til at se din færdige Lucca det er jo en skøn farve du har valgt.

Emmy sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Emmy sagde ...

Det er altså ikke så svært med krebsemasker, og det giver en rigtig god afslutning på strikkede ting. Øvelse gør mester, måske bliver du helt bidt af at lave KREBSEMASKER. Held og lykke med hæklingen.
Hvor er kjolen/tunikaen til Julie fin, den kunne jeg godt tænke mig at strikke til et af mine børnebørn.

christunte sagde ...

Jeg synes også at krebsemasker er totalt mærkelige. Pludselig lykkes de, men næste gang kan jeg ikke huske hvordan det var....