onsdag, januar 01, 2014

årets første dag og feriens sidste

 

2013 er forbi og normalt laver jeg en status over hvad jeg har strikket, men det bliver der ikke i år, kun kan jeg sige at jeg mangler at strikke 12 km garn for at nå sidste års mængde. Det er alligevel meget, men jeg begyndte jo at spinde i 2013 og trods jeg ikke spinder regelmæssigt så tager det en masse timer og jeg har jo kun 2 hænder. Så der er strikket omkring 30 km garn, her iblandt 5 par sokker, hvilket jeg ellers aldrig lader indgå i mine strikkeprojekter, men især min mand er så glad for dem.

IMG_3997

jeg begyndte forleden på Siberia af Helga Isager, jeg var så heldig at få bogen i julegave af Tineke og måtte lave lidt forskellige prøver før jeg fandt en blanding der passer med strikkefastheden. min bliver en tyk og varm udgave, nok lidt som en udendørs-sweater, men det er helt fint. Jeg er nu nået til ærmegabet og skal til at starte på ærmerne, men jeg gider ikke her til aften. I morgen står hverdagen igen og banker på, så jeg skal finde min seng i ordetnlig tid og så ringer vækkeuret kl 6. juleferien har været dejlig, afslappende og meget i nære families skød. Dagene er bare forduftet, sent i seng og sovet længe, hvilket jeg ellers aldrig kan, men i denne ferien har mit indre ur været ude af takt.

Glæder mig til at se hvad 2014 bringer – forløbig er der ikke mange planer, men en tøseweekend snart og en festival på Fanø er dog planlagt. Der kommer forhåbentlig masser af dejlige stunder med strikkepigerne og andre dejlige mennesker og inden vi ser os omkring, så er det igen nytår!

2 kommentarer:

Uldbegavet sagde ...

Åh den ser god ud. Jeg er vild med Helgas design, den skal nok blive flot.
Du har været rigtig flittig ved rokken og lavet så meget lækkert garn og man kan jo ikke nå alt, som du selv skriver. Rigtig godt nytår.

Marianne sagde ...

jeg synes da nok lige 30 km garn er meget godt gået - og da især når du har også gjort andet ....
din strik ser spændende ud :)
håber dit indre ur var til hverdag i dag
kh