mandag, januar 13, 2014

Siberia!

 

den første morgen i januar hvor termometer står på MINUS 4 grader! se det er jo endelig noget der ligner vinter!!!!! så håber jeg også der kommer lidt sne – elsker sne!!!!

IMG_4007

I går aftes, efter at hæftet en del ender, blev Siberia Anorak af Helga Isager helt færdig. Jeg strikkede den færdig på en skøn weekendtur, jeg har været på ( mere i næste indlæg), men nålen til at hæfte ender forsvandt og vi fandt den aldrig, Så den fik en omgang igår aftes. er endnu ikke skyllet op.

Garn. 4 tråde fra garnudsalg. silkmohair, grafitti merino, cashmere 28/2 og silke/uld. tyk blød og med stor lækkerhedsfaktor! total vægt. 651 g. str L, passer fint en XL som mig!

Eneste ændring: krven er kun 7 riller høj og ikke 10, da jeg ikke ville havve den ombukket, da mønstret ser anderledes ud på vrangsiden.

Der er rettelser til opskriften på Helgas hjemmeside og de er vigtige!!!!!

13 kommentarer:

Sigrid S. Eriksen sagde ...

Den se godt nok både lækker og varm ud. Tillykke med den.

dqpage sagde ...

Hvor er den bare smart ! og garnblandingen ser super lækker ud !

Uldbegavet sagde ...

Superlækker trøje og skønne garner der er i den. Så kan vinteren vist godt komme an.
Tak for tippet om rettelser til opskriften

Benedicte sagde ...

Mums, den ser superlækker ud. Perfekt dag at afprøve den på ;-) Sne, ja tak!

Maiken sagde ...

Wuauu, den er blevet flot :-)

AC sagde ...

Den er jeg også totalt forelsket i!

Flowermouse Design ❀ Lone sagde ...

Så utrolig flot den er!!!! Vilt lækker!! Her kommer der masser af sne - så den havde du fået brug for i Norge :-)

Lona sagde ...

Den er så flot og lyder bestemt lækker!

Pernille sagde ...

Den er så flot. Virkelig smukt design.

marion sagde ...

Hvor er den altså bare fed.. Ser dejlig varm og lækker ud :-)

Ja sneet har det en smule her idag, desværre er det allerede væk igen, men nød hvert sekund og er overbevist om det var en ekstra fødselsdagsgave til mig :-)

christunte sagde ...

Den ser vildt lækker ud!

Marianne sagde ...

den ser meget meget lækker ud :)
vintersne kom hid :)

Gaia´s mor sagde ...

Wow smukt håndarbejde!
Den passer lige til vintervejret