tirsdag, oktober 28, 2008

back to business

Cables er kommet videre med 1.del af 1. ærme netop startet på midtersnoringer, der går fra nederste ærmekant og til øverste halskant.


vel oppe igen, og igang er jeg fyldt med ny energi og klar til hverdagens kommende udfordringer

I dag skal Julie til 5-års undersøgelse og vaccination, hun glæder sig rigtig meget, men taler ikke om vaccinationen, så enten er hun ikke bange hvilket der jo heller ikke er nogen grund til eller også kan hun ikke huske hvad det er. Skal jeg nu spørge hende og måske gøre hende bange eller skal jeg bare lade det være jordens mest naturlige ting. Jeg er ikke bange for sprøjter og derfor har jeg ikke nogen problemer med at hun skal stikkes. Hendes far er panisk angst for nåle, men han taler ikke om det. Up-date: vi talte lidt om det inden vi skulle afsted og alt gik meget fint hos lægen, hun spurgte selv hvornår det spændende skulle ske, lægen kiggede undrende, Julie svarende ja altså vaccinationen. Hun tog det i stiv arm, ikke et kny, en anelse muthed men siden alt helt fint. Stor pige der nu er 119 cm høj og vejer 21 kg.

Jeg får strikket lidt og jeg glæder mig til at der er strikkecafe i aften. Så kan jeg få strikke lidt flere omgange på Topstykke, det er super nemt at sidde med og da jeg har lavet denne lidt specielle maskemarkør, men som fungerer super (da den jo husker mig på hvornår jeg er kommet til A-stykket; samtidig med at jeg får drejet på tælleren). Ellers er jeg ikke gode venner med en tæller, glemmer altid at dreje på den, men på denne måde virker det ihvertfald for mig. Jeg viste dem det i strikecafeen i sidste uge og fik mange roser for ideen, som alle synes jo var så enkel og velfungerende at mærkeligt at de ikke havde tænkt på den før. Nu er der nok en enkelt ude i blogland som ligesom mig ikke har tænkt denne tanke, så ideen er givet videre.

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

jeg snuppede straks ideen...den er fin.

fortælle om stik eller ej...hvis du ikke selv er bange for at blive stukket, kan du ( i mit hoved) sagtens fortælle det til Julie, for hun aflæser jo dit kropssprog...og derfor ( i mit hoved) skal din mand ikke snakke med hende om det der stik, for også hans kropssprog er sikker meget tydeligt ?
Min yngste er lige vacc. imod livmoderhalskræft og syntes ikke det var noget at tale om, derimod var der flere af hendes veninder der var lettere oppe og køre, fortalte hun...og behøver jeg at sige, at jeg heller ikke er bange for stik?
god fornøjelse med strikkekaffe..jeg skal afholden en sådan på min arbejdsplads (sorø bib) i morgen aften...er noget så spændt på om der kommer nogen :-)
:-)

Anonym sagde ...

Hej,
En omgangstæller er uundværlig, når man strikker Topstykke - min er med "indbygget" øje (som en almindelig maskemarkør), og den har jeg for en gangs skyld meget glæde af i disse dage :-)

Anonym sagde ...

De kan faktisk købes: http://garnsalg.dk/catalog/product_info.php?cPath=166_51&products_id=12

:o)

Jeg har også en omgangstæller i brug i disse dage til mit Topstykke, det er meget usædvanligt for mig. Jeg har, fordi min omgangstæller som den viste, sidder i noget andet, været nødt til at tage mit armbånd i brug:
http://www.etsy.com/shop.php?user_id=5076691&section_id=5229128
Ret underligt system, men nu har jeg vænnet mig til, at det er så anderledes, at det faktisk fungerer.

Geilsk sagde ...

Hej du

hvis du sætter en carabinlås kan du flytte den når du f.eks. har talt 10 rækker. Den sidder i strikketøjet lige præcis der hvor du har talt til sidst. Så skal du ikke huske at dreje den hver gang eller flytte den. f.eks. er det træls hvis du ikke kan huske om du har drejet. Jeg har selv lavet sådan en og har købt materialer til at lave flere, men bare ikke fået det gjort.

Rundt Regnet ser fænomenal ud på dig:-)

Bente