tirsdag, august 28, 2012

hvad et kram kan gøre!

Idag efter formiddagens besøg på hospitalet, hvor vi endelig har fået en diagnose, nemlig en blodprop i hjernestammen, og hvor jeg lige rundede stationen for at købe et klippekort til barnet, blev jeg stoppet af en dame som spurgte om jeg var den jeg var. Hvilket jeg jo kunne bekræfte.

En trofast læser af bloggen som gav et dejligt hjerteligt kram af den ægte slags. Tak Nicole – det varmede meget mere end du forestiller dig, og jeg fik lidt solskin under huden, der ihvertfald gjorde dette indlæg muligt.

IMG_3006

smukke chokolde-overtrukne æble i Las Vegas. Jeg har besluttet mig for at stoppe med slik og kage fra i dag og til Dan er hjemme. han kæmper en langt hårdere kamp end min – så hvis han kan, så kan jeg også!

Det gjorde et kram for mig idag !

8 kommentarer:

Dorthe sagde ...

Godt du fik et kram, for det kan du vist trænge til ;-). Og ingen tvivl om, at Dans kamp er den værste, men man skal nu ikke forklejne de pårørende...

Fin beslutning om minus sukker. Der findes en mængde alternativer, når sukkertrangen lige skal holdes stangen. Ikke til at overtage i samme mængder, men bare lige til at tage toppen, så man kan mose videre derudaf. Selv har jeg stor glæde af Nellie Dellies saltlakridser og Isis-bar. Og Isis ispinde... God kamp! Og stort kram til dig og Dan!

Ulla Reiche sagde ...

Det er så flot, hvad Nicole gjorde. Ofte når man kun, at tænke ( var/ er det hende uden at reagere) gid man var flere som hende.

God kamp til både dig og din mand.

Kh

Ulla

Skribenten sagde ...

Det er en de der magiske ting blogland kan gøre.. hvor er det dejligt at høre, midt i al det mere dramatiske fra hospitalet. Jeg ønsker god bedring til husbond, og pøj pøj med sukkeret, som jeg selv har meget meget svært ved at droppe.. suk.

Kh Henriette ;)

amstrik sagde ...

hej

det kunne da ikke være en mere perfekt dag at møde en som kunne sige noget fint og godt om dig og ikke mindst gave et stort kram...
dejligt med rigtig mennsker med dejlige varme hjerter.

god bedering med manden din.

Anonym sagde ...

Kære Dorthe !

Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive - blev helt rørt og fik røde ører.

For at være ærlig - så må JEG sige tak for et så hjerteligt kram.

Det har nemlig også for mig betydet så meget at møde dig og tale med dig. Det varmede bare helt indeni.

Pt er jeg i en livsperiode som giver mig flere udfordringer end jeg har kunnet/kan klare. En af dem er, at jeg har svært med at tale med andre.

At møde dig på stationen i dag, har bare givet mig sådan en stor glæde i maven hele dagen. Det er en oplevelse, som kommer til at blive gemt og båret i min egen, lille personlige skattekiste. Jeg har turdet at spørge en anden og give mig til kende og have en så givende og behagelig samtale.

Det at hilse så dejligt på dig, er en sejr for mig. For dig, at det varmede og du fik det ind under huden.

Taknemligheden er stor i dag - også fordi din mand har det lidt bedre og i nu ved i hvilken retning hjælpen skal gøres.

Sikke stor betydning et så lille og enkelt møde kan have !!!

TAK for det, søde Dorthe.

Til din mand de allerstørste "god bedringshilsner" og et stort kram til Julie og dig.

Nicole

Uldbegavet sagde ...

Dejligt at der findes mennesker, som den læser du mødte. Du fortjener også et kram og jeg sender dig straks et herfra af den virtuelle slags.

Jeg ønsker jer begge al mulig held og lykke med den kamp I begge kæmper. Jeg krydser fingre for jer.

Flowermouse Design ❀ Lone sagde ...

God bedring til din mand. Og en kram her fra Norge!!!!

dqpage sagde ...

Det var dog en fantastisk livsbekræftende oplevelse !
som jeg vil tage med mig ud i min dag idag.
Måske det smitter ? :o)
I hvert fald er det den slags lyspunkter, der lige giver styrke til næste etape.
Dejligt for dig Dorthe - og også at I nu har diagnosen, og dermed ved hvilken vej I kan gå. Fortsat god bedring til din mand.
også knus herfra
Mona