onsdag, januar 28, 2009

Lynhurtigt Topstykke

Da jeg tog af sted til strikke-cafe i går havde jeg ingen planer om endnu et Topstykke, men Charlotte havde strikket hendes og den var blevet for stor, ligesom min egen. Heldigvis for mig var hendes nummeret mindre og da jeg prøvede sagde jeg lidt i sjov, den vil jeg gerne købe, OK svarede hun. Så jeg var hurtig med at få hæftet enderne og med hjem kom et nyt Topstykke.


Nu er der så bestilt garn fra Geilsk til Charlotte, så hun kan lave endnu en til sig selv i rette størrelse. Tusinde tak Charlotte!






Jeg fik også lavet halskant på Tweedie og er næsten færdig med den sidste montering, så en ½ time i aften så kan den også meldes komplet. Mine kanter er lidst anderledes end opskriften, da jeg ikke kunne få dem pæne med en hæklet kant. Selv ikke Karen som er super god til at hækle kunne få det pænt, så de er opgivet og så er det jo godt at den strikkede forkant er pæn uden noget.

4 kommentarer:

Karin Grøn sagde ...

Genial løsning til gensidig glæde med det topstykke. Den bliver altså fin den Tweedie trøje. Glæder mig til at se det helt færdige resultat

Anonym sagde ...

Ej hvor lækkert, med et færdigt topstykke, det var da en god løsning for jer begge, din tweedie tegner rigtig godt, dejlige friske rene og klare farver, mon ikke du bliver glad for den i foråret, den bliver bestemt flot færdig.

Nette sagde ...

Velkommen hjem. Det lader til at have været en dejlig tur.:-)

Heldigt, I kunne finde ud af at bytte mht. topstykket. Det er så ærgerligt at trevle op.

Tine sagde ...

Heldigt for dig at den passede.
Ærgeligt for hende den anden, at hun skal til at strikke den igen.