fredag, april 10, 2009

Dejlig påske

Her er lige et lille signal om at jeg lever. For jeg har det så dejligt. Vi nyder alt det gode vejr som påsken byder. Den ene dag efter den anden med dejligt vejr. Fordi der lige kom en lille byge onsdag morgen kan slet ikke betyde noget.
I går torsdag fik vi tømt huset største rum og malet loft og vægge. Det tog hele dagen, men det var tørt. Så til aftensmadstid flyttet vi ind igen, fik hængt lamperne op, så det eneste der mangler er gardinerne. Det når vi om lidt. Men hold da op hvor min krop var træt i går, og med ømme muskler. Loftet er et træloft, og til kip, så op og ned af stigen mange gange og male i strakt arm i mange skrå retninger. Så kroppen er blevet strakt ud i alle de retninger der findes. Sikkert meget sundt.

Mit strikketøj giver desværre ikke lige så stor glæde, for jeg har dummet mig. Jeg strikkede jo ryggen og forstykkerne samtidig på hele det nederste stykke. Så da jeg forleden var færdig med ryggen og skulle i gang med 2. forstykke, så opdagede jeg at jeg havde slået et forkert antal masker op ( for få) og nu kan jeg ikke strikke forstykket. Så der er 2 muligheder. Enten piller jeg det hele op, eller jeg syr og klipper og få en sidesøm. Jeg tror det bliver det sidst, men jeg skal lige høre Rie om hun har mere garn i den rigtige indfarvning, for ellers kan denne løsning jo ikke bruges. Jeg er begyndt på det 1. ærme og her er da dog ingen fejl, men lysten til denne trøje er nu ikke det højeste. Kun på grund af min egen dumhed. Så jeg strikker ikke ret meget. Med pyt med det, så får jeg løst kryds-ord, hørt lydbog og nydt familien.

3 kommentarer:

Nette sagde ...

Æv, jeg kender godt den følelse. Jeg har netop omstrikket en bluse, og selvom det kun var i str. 5 år, var det rigeligt til, at jeg nu sidder og hader det garn. Det flyder slet ikke med den energi fra blusen, som det plejer at gøre, når jeg har færdiggjort noget.

Håber, du finder en løsning. Der er faktisk også en tredje løsning; du kunne trævle blusen op, og gemme garnet langt væk indtil en dag, du pludselig finder en egnet opskrift til det. Så kunne du strikke trøjen af noget andet garn i stedet, og på den måde føle, du starter på en frisk.

cille sagde ...

Så koslig blogg du har og masse fint håndarbeidet å se! Jeg stikker gjerne innom igjen...

Tine sagde ...

Sikke en energi i huset.
Det er dejligt når man er færdig
:-)

Og øv, med den bluse.
Håber det lykkedes at få en løsning.