fredag, juli 31, 2009

1. uges ferie

Lidt af hvert har den forgange uge bydt på. Vejret har været dansk sommer når det er mest normalt. Godt, skidt, blæsende og regnfuldt skiftende med sol og vindstille. Vi har 2 gange været de og bade, køligt badevand ( 18-19 grader) men dejligt forfriskende.
Søndag var jeg forbi Ovnhus marked i Nykøbing Sj. Et kunsthåndværkermarked. Der var mange flotte ting, men jeg blev ikke fristet, kiggede lidt rundt og så mange forskellige slags kreativiteter.
Onsdag var vi i Bonbonland for første gang. Efter at forlystelserne endelig kom igang, ca 1½ time forsinket uden nogen form for oplysninger, så havde vi en dejlig varm dag. Der var mange mennesker, men det er jo også skoleferie, så det var ikke værre end vi havde forestillet os. Næste gang tager vi madkurv med, for deres mad er ikke noget at råber hurra for, til gengæld har de gjort rigtig meget for madkurve-folket, så der er en masse borde og bænke på hyggelige oaser rundt omkring. Vi har også inde og se Fantasy-land, et mekanisk nisse-eventyr land med et kæmpe legeområde. Her var også rigtig godt.

Igår kom regn og blæst skiftende med blå himmel, så hver ½ time var vejret noget andet. Vi holdt en hjemme hygge dag med tv, spil, strik og bøger. Altså ren afslapning. Min garn pakke fra Marianne Svit hentede jeg på posthuset og det var dejligt at nyde farverne. Men jeg holdt stand med at så op til noget nyt. Jeg strikker ikke så meget i denne tid, men Skyggen vokser da stille og roligt. Jeg er igang med den sidste trekant på rygstykket. Og jeg begynder ikke på noget nyt førend den er færdig. Tilgengæld glæder jeg mig til at skulle strikke i uld igen. Det er meget mere mig end merc. bomuld og pind 2½. Men resultatet bliver det værd. Regnen gjorde det svært at være en guldsmed, så denne holdt en lang pause på vores dørtrin

3 kommentarer:

Lene sagde ...

Strikker du Skyggen i bomuld? Min er i Tvinni og det er opskriften også lavet til.

Fríða sagde ...

jeg har også bestilt 4 koner hos Marianne, glæder mig til min pakke kommer.
kh.fra Island
Frida
ps. fortsat god ferie!

Dorte Byskov sagde ...

Ser ud til I nyder ferien. Ses vi på torsdag til strikkecafé?
Knus Dorte