tirsdag, april 27, 2010

en sjov aften

Tak til Lisbeth ( troldesofie) for at lægge hus til garnbytte-dagen. Ingen af de 9 vi var havde prøvet det før, så vi talte lidt om hvordan gør vi og det endte med at alt garn ( og der var meget) blev væltet ud på spisebordet og resten på gulvet og så gik man rundt og tog hvad man synes. Efter 1. runde var der stadigvæk meget så vi tog en runde til. Resterne blev samlet i en sæk og vil blive givet til moderhjælpen og de hjemløse (altså dem der strikker til dem). Alle fik noget med hjem og vi var fuldstændige ligeglade med om man fik mere eller mindre end man havde medbragt. Det var så sjovt og alle var glade, bag efter strikkede vi lidt og snakken gik. Jeg tog ingne billeder mens vi var der, men her til morgen pakkede jeg det ud og jeg er så glad for mine nye garner. Og lageret er blevet slanket samtidig. en win-win situation.IMG_1377  silke, bomuldIMG_1379  spinni og tvinni.

Billedet nedenunder er silke og farve mere mørkerød end her.IMG_1381 IMG_1382

kauni, merci, posh og effekt garn

10 kommentarer:

Merete sagde ...

Det var en rigtig sjov aften. Kan kun anebefales.
Merete

Helvigs strikkehjørne sagde ...

Det lyder som en rigtig god idé.
Er glad for at I vil give resten af garnet til velgørende formål.
Jeg strikker selv varmestuestrik til hjemløse så jeg ved der altid er brug for garn.

Emmy sagde ...

Det lyder til at du/I har haft en rigtig hyggelig aften. Dejligt garn du fik med hjem, sikker på du får strikket smukke ting af "byttegarnet". God ide at give garnet til varmestuestrik. Jeg er selv igang med at strikke "navlestrengshuer" til nyfødte af mit restegarn.
Jeg er ivrig læser af din Blog, synes du laver mange smukke strikting.

Britt sagde ...

Fantastisk - det er da lige præcist sådan det skal gøres!

Frujensensunikum sagde ...

Ja nu forstår jeg konceptet.... havde bare aldig hørt om det før, en rigtig god ide.
Det må da klø i fingrene for at komme i gang med så meget lækkert "byttegarn"
God fornøjelse.

Charlotte kaae sagde ...

OIJ hvor fedt god ide med runderne om bordet. ER meget træt af jeg måtte melde fra i sidste øjeblik... Kunne godt have brugt det der spinni eller kauni...

Glæder mig til næste runde garn byt..

Tineke sagde ...

Sikke lækkert, det er jo en masse nyt til inspiration.

christunte sagde ...

Det var så sejt! Hyggeligt at møde dig i den virkelige verden.
Jeg skulle da vist ikke have gået og trevlet strømpe op på min første tur rundt om bordet.... Jeg opdagede hverken Isager garn eller Noro garn! (Godt for lageret, vistnok)

Dorthe sagde ...

tak for sidst! Dejligt at se dig IRL! Og vildt med al det garn på både bord og gulv. Totalt win-win.

Lin sagde ...

Det var dog en god idé, og sikken hoest du har faaet med hjem. Dejligt.