torsdag, august 19, 2010

en grøn trøje

først mange tak til jeres foreslag forleden. jeg er  endt med at strikke en modificeret udgave af Ditto fra berroco. Blandt de forskellige udgave på ravelry fandt jeg denne P1030066_medium og nu vil jeg så efterabe på bedste vis.IMG_0258

Jeg er forløbig kommet 27 cm og når jeg så når til ærmerne skal sættes ind, så slår jeg op med provisionel cast-on, så jeg strikker hele bullen færdig inden ærmerne, da jeg måske har en anelse for lidt garn. Jeg vil nok også lave knaphuller hele vejen ned. Forkanterne strikkes alene og syes på så jeg kan nå at prøve cardiganen inden jeg fordeler knaphullerne og det synes jeg er fedt.

5 kommentarer:

Hygge-Strik sagde ...

Spændende projekt du har kastet dig ud i....håber du har garn nok :-)

Lin sagde ...

Dejlig farve og skoen model. Krydser fingre for at garnet holder.
Og joesses hvor er Julie blevet stor.Nu er hun ved at gaa fra lille pige til stor pige. Puha, det gaar alt for staerkt.

Anonym sagde ...

Kan godt forstå, at du har forelsket dig! Det er da en alt for lækker trøje, du er begyndt på der ;)

tikivi sagde ...

bærestykket kan minde om "Louises Langkardi" - og det er bestemt en skøn model ligesom den du er igang med!

Lykke sagde ...

lækker, lækker trøje. Håber garnet rækker for dig :-)