fredag, august 23, 2013

Betsy

modellen er fra bogen “Suveræn strik på den feminine måde”. strikket i silkmohair og cashmere-uld, begge fra garnudsalg.dk. 100 g mohair og 420 g cashmere-uld. Total blød og lækker, og jeg har endnu ikke skyllet den op, så jeg tror hvis det er muligt at den bliver endnu mere blød og vamset.

IMG_3811

Ændring: strikket på rundpind og i halsudskæringen har jeg strikket vendepinde og så 1 omgang hvor jeg strikkede omslagene sammen med den efterfølgende maske, istedet for at lukke af og samle masker op.

og så mangler jeg lige at hæfte 2 ender.

Hot sweater til den kommende vinter, som heldigvis er langt!!!!!!!!!! væk.

10 kommentarer:

amstrik sagde ...

Hej den er fin. Og en dejlige klassisk trøje som har et lille pift af noget med trekanten.

Lona sagde ...

Den ser skøn ud!!

Bettina sagde ...

Klag et must have, har både overvejet det garn og modellen bare ikke i sammenhæng, tak

Bettina sagde ...

Klart

Gitte sagde ...

Enkel og flot!

Strikkeglæde sagde ...

Hvor ser den lækker ud! Jeg har også planlagt den model og nu har jeg lige kigget ind på Garnudsalgs hjemmeside - er den Blackhill cashmere?

Dorthe sagde ...

Hej Strikkeglæde!

nej det er ikke den kvalitet. det var noget garnudsalg havde i vinters, men ikke længere!

Uldbegavet sagde ...

Superflot og helt enkel. Dejlig farve, der passer perfekt til modellen.
Vinteren er lige henne om hjørnet, så den skal du nok få brug for.

Karina Bunkenborg sagde ...

Ej hvor er den flot. Du kommer ikke til at fryse til vinter, som ja er meget meget laaaaaangt væk!

dqpage sagde ...

Det er bare så flot en model. Jeg er spændt på hvordan dit garn bliver når det er skyllet op. Jeg strikkede den samme i semilla sidste år - også en rigtig god garn til trøjen.