søndag, maj 20, 2007

4-dags ferien er snart slut

Det har været skønt at have 4 dages fri. Trods afmanden har været på arbejde båe fredag og lørdag så har vi alle hygget os. Opladet med ny energi er vi nu klare til endnu en uge inden pinseferien står for døren. Der er ikke mange hele uger i dette forår. Den kommende er jo egentlig en hel men da jeg skal på kursu på min fridag og torsdag kun så har ½ dag så er også denne uge anderledes. Og anderledes det bliver den da kurset foregår hen over strikke-cafe tid så ingen strikkecafe i denne uge. Pyt måske bliver jeg alligevel glad for det jeg skal lære, nemlig at blive bedre til makro-optagelse med mit digitale spejlrefleks kamera.


Dagene i ferien er blandt andet blevet brugt til at få malet Julies legehus. Farverne er hendes valg. Fik frit valg i malerforretningens farveudstilling. Det er ikke færdigt, skal have 2.gang og så skal vinduerne males hvide, men helheden er da til at forstå.


Min top er begyndt at ligne en top. Jeg har strikket rundt i halsen og ved at pille det op igen på billedet, da jeg havde misforstået beskrivelsen. Der skal nemlig ikke strikke op på den vandret del af forstykket. Jeg har lidt mistanke om den bliver på den store side, nu må vi se når den er færdig.


Tyvstartede på SuperKarla, men har pillet op, da garnet er for tykt, trods at jeg fik af vide at Evilla 6/2 passede, det må være 8/2 der passer. Har noget liggende i lilla-rosa farver og måske bruger jeg det ellers må jeg lige se hvad der ellers er af farvekombinationer jeg kan fristes af.

Jeg vil ikke have noget med for store farvespring, så tror jeg det bliver for uroligt.

3 kommentarer:

lifeondyssen sagde ...

Hej Dorthe .. ja det har nu været dejligt med 4 dage til at få ladet op i ;o)
Lyder spændende med dit kursus .. skønt hvis det også kan bruges privat !!
Julie har sans for farver .. passer perfekt i haven :o)
Din top er bare skøn .. øhh hva er Superkarla ??
Kh Mette

Githa sagde ...

Hvor er den flot din sommertop Dorthe.

Jeg hørte godt Lis sagde det skulle være 6/2 i Evilla og tænkte faktisk mens jeg stod og ventede om ikke hun mente 8/2. Men valgte ikke at blande mig eftersom jeg ikke hørte det hele samtalen - kun den del hvor hun sammenlignede garnerne med hinanden.

LineMo sagde ...

Skal vi undvære dig i morgen, øv.
Men når nu kurset kommer blogen tilgode lader jeg det forbi gå i stilhed denne gang.

Knus

Line