søndag, februar 28, 2010

når strik smitter

siden min mor fik et vest i julegave og blev meget glad for den, måtte hun strikke endnu en til sig selv. Da den var færdig og afleverede pinde og opskrift spurgte jeg drillende: hvad skal du så strikke. Det vidste hun ikke,   så med hjem kom lidt garn og en nem opskrift på nogle tykke sokker til forårets gummistøvler til Julie. IMG_5838

Igår medbragte hun dem og da Julies kusine så dem og prøvede, ville hun også gerne have et par. Min mor synes ellers lige at hendes arme ikke kunne klare strømpepinde igen, men da hun er lærenem så lærte hun lige magic loop, så nu er der endnu et par på vej.IMG_5839

det er egentlig min mor der har lært mig at strikke for mange år siden, men hun har stortset ikke strikket de sidste mange år, men nu hvor jeg har lært hende rundpindenes fortryllelse, så mærker hun klart at armene godt kan klare at strikke.

sokkerne er fra drops ( modificeret så det passer til pind 4), garnet er zoom fra Laila, vægt 62 g

Ingen kommentarer: