torsdag, august 20, 2009

strikke-cafe i butik strik

I går aftes var jeg til strikke-cafe i butik Strik i Hillerød. IMG_4820Det vil sige vi sad udenfor og det endte med at blive en meget kold fornøjelse, jeg havde ikke noget varmt med og trods jeg lånte en sjal så gik jeg tidligt grundet kulde. Men pyt med det.IMG_4821

De havde skrevet på deres hjemmeside at der ville være undervisning i dobbeltstrik, det havde jeg ikke lyst til da jeg jo godt kan det. Men Maj som kom og underviste lavede en anden form for dobbeltstrik. Nemlig “tubestrik” på 2 pinde. Altså rundt i glatstrik på 2 pinde. Ikke magic loop. nej 2 strømpepinde og få masker, f.eks til små strikkede dyrs arme og ben, eller fingrene i en vante. Så det var alligevel lærerigt. Rigtig mange kastede sig ud i en lille projekt med en strikket tiger og her er det Anne der laver ben.IMG_4822  

Jeg kan ikke forklare teknikken, men på engelsk hedder det tubular knit og i politikens strikkebog glatstrikning i dobbeltstrik. Men basalt strikkes hveranden maske på den ene pind og når du så vender strikkes de andre masker tilbage.

Jeg så også butik strik’s bud på den nye forbrydelse-trøje. de er igang med at få den strikket op. En meget klasssisk raglanbluse med et enkelt stjernemønster på bærestykket lavet i struktur strikket og så selvfølgelig i en smuk lidt mørk rød. Den så god ud og kan nemt blive et hit. Faktisk kan man næsten tage O-W-L-S og bytte uglerne ud med stjernerne lidt længere ned på bærestykket.

Det skal måske prøves i løbet af efteråret. Hmmmm!

4 kommentarer:

marianne sagde ...

Ser rigtig hyggeligt ud. Bare vi havde noget mere af det i Køge. God dag:)

Karen sagde ...

Hvor hyggeligt! Jeg var lige ved at tage derop med 2 veninder, men vi endte bare med at sidde os 3 og strikke i stedet. Ville da ellers have syntes at det var sjovt med ny strikketeknik - jeg må se om jeg kan youtube det :)

Helle : sagde ...

Ser rigtig hyggeligt ud, god ide med det tubestrik, tak for fordi du delte det med os :-)

Pia sagde ...

Så sad jeg lige og læste med på din blog som jeg plejer og hvad sker der så... Jo, der er et billede hvor jeg er med på! sikke jeg blev overrasket. Det er et fint indslag om aftenen Men hvor ser jeg ud, mens jeg prøver at få de sidste dråber af min te... Men går ud fra at de fleste kigger på Maj, ikke? Det er hyggeligt at følge med i dine strikkerier, så bliv endelig ved med at skrive...