tirsdag, august 04, 2009

øv, øv og atter øv

Min skyggebluse af Marianne Isager er stortset færdig, mangler den nederste kant. men alle ender er hæftet og monteringen er færdig. og den er så forkert. Alt er galt.
Ærmegabene er alt for vide og jeg har enddnu strikket kanten om 2 gange for at lave den meget mindre, det hjalp en del men slet ikke nok. Faconen er mærkelig, meget vidde for oven og smal for neden, hvor mange kvinder er trekantet i over kroppen som en mand. Sammenstrikningen er foretaget på retten efter opskriften og giver grimme kanter. Nu er den langt på is og vil blive pillet op efter en tur på min gine derhjemme, hvor jeg meget bedre kan vurdere hvad der skal til. Men jeg er så skuffet og øv at selv om jeg så slå op til næste projekt i går aftes. så gad jeg ikke strikke, stoppede efter 4 cm rib. Og gik i seng! Som en lille forkælet pige.

i dag vil jeg nyde at det småregner og få lavet lidt praktiske ting i sommerhuset, inden der kommer sol og sommer igen fra i morgen, så skal vi på stranden og bade, bygge sandslotte og spise is.

7 kommentarer:

marianne sagde ...

Det er både surt og død ærgeligt, men der er ikke andet at gøre end at pille op. Fortsat god ferie:)

Mette G. sagde ...

Øv for den da! Det er SÅ surt efterså stort et arbejde.

Ulla sagde ...

ØV - men den fortjener at blive pillet op.

Laila: sagde ...

Jeg ville nok ogsä sige nogle ikke börnevenlige bandeord...

Fríða sagde ...

öv, öv og arrgghh! det er bare så ærgerligt når sådan noget sker, især når det nu skal hedde at være en gennemarbejdet opskrift man bruger og ikke engang et eget eksperiment.
kh.fra Island
Frida

Lena sagde ...

Øv bøv. Jeg håber du kan fifle lidt med den så den passer, for den ser rigtig flot ud.

Charlotte Illum Larsen sagde ...

Kender godt den der ØV-fornemmelse.. godt du lavede en Maude...(gik i seng). Knus fra Ærø