tirsdag, december 26, 2006

Julegave-regn


sikken en dejlig jul, først en hyggelig aften hos min bror og hans familie, dejlig mad, smukt kæmpe juletræ, de har meget højt til loftet og træet var helt til loftet ca 4 meter, god stemning og 3 dejlige piger på 3, 9 og 12 som hygger sig sammen.



1. juledag var ren afslapning. En tur i skoven, hænge en ny lampe op i stuen, strikke se tegnefilm og lege med Julies nye legetøj. Og så stod manden op da Julie vågnede og jeg sov længe. det sker ikke så tit, da jeg er A-menneske og han er B.



Af julegaver vil jeg gerne vise nogle af dem:

Julie har i dagplejen været kreativ:

En bakke med decoupage af bamser. Som hun sagde da jeg åbnede pakke; Det har jeg selv revet ud.





Det er da en sød ide.



Manden fik et maling i akvarel, som jeg synes i lige skal se:






Jeg er vild med farverne og det at hun ikke har blandet alt for meget. Farverne er mere klare end på billedet. Et rigtig flot billede som vi skal have fundet en god plads til.




Af mine forældre fik jeg et strikke-kit som jeg har kigget på længe.



Det er bare så dejligt med alle de strikkeprojekter der er kommet til huse her i julen.

Det er Anne-eVilla blusen fra bendix-garn i farverne grøn og mørk pink.










Min sunrice jacket blev ikke færdig monteret til juleaften, mangler lidt på kanten, men kunne ikke nå det selvom jeg prøvede. Nu er den færdig og skal på her til julefrokosten i mandens familie om 2 timer. Har ingen knapper da jeg ikke rigtig ved om den skal have det. Tror ikke jeg vil bruge den lukket.




Er påbegyndt et halstørklæde i Kauni med midwest moonlight mønster. Blev inspireret af Annestrik og da så Frøken fingernem havde fået garnet så måtte jeg lige havde det med.

Siden billedet er det vokset til ca 1 meter. Det skal vel være 2-2½ meter langt.


Af min mand fik jeg en smuk halskæde og en lækker stor skindtaske.

Så det har virkelig været en gode gaver der kom under træet.

1 kommentar:

Laila: sagde ...

Hej Dorthe

Jeg sidder lige her ogsä læser dine gamle indlæg.

Det mønster er jeg helt vild med.
Det er fogs i Superkarla, og hedder skæve firkanter.
Der er helt klart en mønster, som jeg bliver nødt til at strikke igen. Sådan et tørklæde er en rigtig god idee.

Khl

Laila