fredag, december 01, 2006

Juletræsfest
Den 1. december har været en længe ventet dag for Julie, så da nissen havde afleveret en gave til hende inden hun vågnede var dagens første guldkorn: uhh hvor dejligt. glad for pakken og i herligt humør fortsat den almindelie morgenrytme indtil hun pludselig udbrød er det den 1. december. ja kunne jeg jo svare. Så blev julelysene i øjene tændt. Det var nemlig dagen hvor der var heldagslegestue med Dagplejen og juletræsfest med forældrene om eftermiddagen. En dag hun har ventet på i snart 2 uger. Dagens 2. guldkorn kom inden jeg skulle på arbejde, mor nissen kom kun med 1 gave!!!. Er det jul eller hvad
vi havde en rigtig hyggelig juletræsfest med fælles pyntning af træet med børnenes egen julepynt, dansende omkring træet, pakke fra julemanden til hvert barn og så fælles hygge med hjemmebagte æbleskiver og kage. Hvordan de 4 fantastiske dagplejemødre når det de gør og alligevel nyder det samtidig med at de passer voresbørn og lærer dem at begå sig det er mig tit en gåde og med fuld respekt for disse kvinder.
Men Julie blev træt og ville gerne hjem og slappe af. Har set julekalendere og spist fredagsslik. sover nu trygt og godt. mæt af indtryk og julestemning.
Min dag har budt på en stor pose garn, nemlig det uldgarn jeg skrev om forleden. det stod ved hoveddøren da jeg kom hjem efter j-festen. farverne er gode og der er garn på plussiden. ifølge forhandleren var det konus med 600g ,den ene vejede 734g, 2.: 692 og den 3. : 632g, så det var rigtig flot. det skal blive til tasker og futter og sikkert også noet andet, men jeg holderfast på min sunrice trøje. ærme er påbegyndt, så det går da fremad.
har dog lovet mig selv at lave en lille sjal til Julie i rødt til hendes juletøj, hun er meget glad for mine sjaler og især mit grønlandske, men det bliver ikke en kopi til hende, det tager for meget tid.
Ps jeg glemte helt at fortælle at Julie har lavet en flot dekoration i dagplejen med kalenderlys I får billedet i morgen.

Ingen kommentarer: