søndag, december 10, 2006

Nisserier



Rundt omkring i blogland er der mange nisser, herhjeme er det mest Julie der er en nisse, men pludselig kom jeg i tanke om et nissepar jeg engang var begyndt at strikke. Hvad der egentlig skete med dem kan jeg ikke huske, men efter at have kigget dybt i mit strikkeskab ( et gardarobe skab på 180 x 220) så fandt jeg dem. Mon ikke de skal ind til sofaen for at blive færdige. Nissekone er næsten færdig, der mangler kvast på huen, flæse på kjolen og så det for sværeste ansigtet. hvis nogen har et godt råd for en meget dårlig tegner så vil jeg gerne høre om det.



Nissefar mangler at få monteret armene og så hår og tøj. Bladet er et Alt om Håndarbejde fra 1991, så de er helt sikkert strikket dengang. Det er da noget af en UFO.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Neeeejjjj hvor er de altså søde. En rigtig dejlig kropsfacon. Jeg tænker hoved og krop. Det passer så fint i dimensionerne. Mht. ansigts træk, er der vidst en "gylden" regel om at øjne og mund skal danne en ligesidet trekant, og at øjnene rent faktisk skal sidde på en midterakse, hele hovedet taget i betragtning. Men du kan helt sikkert hente inspiration i nogle af Birgitte Krag Hansens bøger. F.eks. "Ny Filt med filtenålen", eller "Nissefilt med filtenålen". En anden mulighed er Anne Meyers bøger: "Syede dukker med strikket tøj, eller "Håndsyede dukker, dukketøj og møbler". Alle bøgerne på forlaget Klematis. Men de kan helt sikkert også lånes på biblioteket.