lørdag, februar 02, 2008

endnu en bog

Alle skriver og taler om Knittes almanac, så endelig kom den til matriklen. først var jeg faktisk skuffet, mest fordi jeg troede at baby surpirse jacket var en af opskrifterne, men så begyndte jeg at læse om januar og aran. Jeg er ved at overgive mig, EZ skriver meget hyggeligt og med en passion for strik som jeg kun kan medgive hende. Der er nok en eller to modeller som måske en gang vil blive strikket men ellers vil det bare være en hyggestrikkelæse bog.

Pagodens forstykke er gået baglæns. Jeg havde strikket 25 pinde af 386 m = 9650m( minus lidt indtagninger), da jeg opdaget at jeg var startet på en pind 4 istedet for 3½ som ryggen var strikket på, synes også det var så løst, men jeg gad ikke lige i starten lettet mig fra fifaen, Ris til egen bagdel. Så da jeg endelig gjorde det kunne jeg jo så pille op. Det er nu gjort og jeg er kunne 19 pinde fremad. Og det ser nu igen rigtigt ud. Jeg hader at pille op men jeg hader også når det er forkert, så istedet for at springe over gærdet der lavest sted så må det bare gøres om. Bagefter er det dejligt at have gjort det og så glædes jeg over mig selv. Sikken en gang pladder.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

ejj - det er ikke pladder, men 25 pinde tilbage og 19 frem... Det er nok en dejlig sofa du har. Den vil ikke give slip, når rumpetten eller er placeret og garnet er om fingeren. Kender det alt for godt.

Laila: sagde ...

Hvad? Pladder fra din mund??? Nej, blot lidt langt skrevet..men det er ogsä drønirriterende at skulle hylle op, pga. ens helt egen fejl....

Knuser

Laila