onsdag, februar 27, 2008

et veloverstået møde

Dan og jeg har her til formiddag siddet til møde( 1½ time) med en af personalet i Julies børnehave, hun har haft nogle problemer i den seneste tid grundet konflikter mellem hendes veninder. Hun er et barn der tænker og føler ekstremt meget og derfor bliver utrolig påvirket af alt omkring hende. Det var et rigtig godt møde med ideer til hvordan vi herhjemme kan hjælpe til og hvordan de vil prøve at tackle tingene i børnehaven. Jeg håber og tror på at det nok skal blive i orden. Heldigvis blev konflikten mellem veninder rimeligt ordnet i går efter de havde været på kant i 5-6 uger. Så nu kan vi forhåbentlig igen sende et glad barn afsted og ikke en så ufattelig vred lille dame, som jeg aldrig har set magen førend min egen.
Jeg er glad for at vi nu er sammen om at hjælpe hende og at vi har forståelse for hinandens forskelligheder.

På strikkefronten er jeg startet på dette slag/sjal fra bogen strik - find din indre ro af Kari Hestnes. Garnet er fra Du store Alpakka og består af en tråd Fairytale og 1 tråd tynn alpakka, begge 100% alpakka. Farven er mørk-rød.

Også lige et par billeder af Pagode som er taget i brug og så blev fremvist i strikkecafeen i gang. den er dejlig at have på og tilpas varm. Så den vil blive brugt herhjemme og i sommerhuset, det er jeg helt sikker på og det var jo lige missionen fra starten.

6 kommentarer:

Tineke sagde ...

Wauw Dorthe! Var det nu den som skulle have en mini-filtning?
Den ser smadderflot ud!

Giv Julie bare en KÆMPE krammer.

Laila: sagde ...

hej Dorthe


Godt at höre at mödet gik godt. Jeg hved at det gik dig noget pä.

Herfra sender jeg en pandekage til Julie, det er jeg sikker pä at hun er med pä.

Knuser

Laila, nu i Schweiz...

Anonym sagde ...

Hvor er det godt at i fik taget det møde - og pagoden er altså slet ikke så dårlig. Hilsner fra Ærø

Fríða sagde ...

wow, hvor er den bare super-flot, din Pagode! og Fifi, den er bare lækker. godt I får forståelse i börnehaven for jeres lille pige.
kh.fra Island
Frida

Fru Larsen sagde ...

Øjjjj, hvor er den superflot, det er nogle skønne farver.

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Sikker nogle lækre stykker strik du viser fem. Det næste projekt ser også lækkert ud.
Godt at der er folk der lytter, det er vigtigt.
Kh Karen S