søndag, februar 03, 2008

riset ud af sengen

Julie har ventet spændt på at det endelig blev fastelavnsmorgen, så hun kunne rise os ud af sengen.
Så igår drog vi til Hillerød forat købe fastelavnsris. INGEN steder fandt vi nogen. slikbutikken havde udsolgt og kun tønder tilbage, det duede ikke mente Julie.
Så vi lavede selv et, købte alligevel en tønde senere på dagen og med grene, lidt pynt og slikket fra tønden blev det et fint fastelavnsris.

Da kl var ca 7.30 kom hun ind til os med det i hånden, der blev riset på dynerne og sunget HØJT boller op og boller ned. ud kom jeg af sengen efter 5 mins putning.

Vi har spist morgenboller, fastelavnsriset er næsten plyndret og så en god historie om Tante grøn, tante brun og tante lilla, Det er søndags hygge morgen.

senere skal vi til fødselsdag, så mon ikke en tur ud i det flotte solskin her i formiddag vil være passende. ellers er det bare søndag med afslapning og ikke for mange praktiske opgaver.
Jeg nåede rigtig mange i går og er næsten færdig med hvad jeg skal nå. Bortset fra at Julie fastelavnsdragt endnu ikke er færdig. Heldigvis skal de først slå katte naf tønden på fredag i børnehaven. Jeg mangler ikke meget men har ikke lige fået taget mig sammen. Men det kommer.
Rigtig god søndag til jer alle.
Nyd hinanden og nyd livet, det er derfor vi har det!!!

1 kommentar:

Laila: sagde ...

I lige mäde, söde Dorthe.

Knuser