søndag, marts 11, 2007

Ballerina er færdig!
ja, det lykkedes fredag aften at blive helt færdig med trøjen, monteret og hæftet.
Det passer menget fint er måske en anelse for stor, men jeg vil hellere at det er vej. Jeg har nu fået en strikjakke der er meget varm og dejlig at have på. Dog er det lidt damet. Men jeg er ikke i tvivl om at jeg vil få det brugt meget. Måske vil jeg ikke føle mig smart men praktisk.
En studiekammerat sagde altid om sådanne tilfælde: hun er god ved dyrene og varmt klædt på.
Det er ikke et kompliment men dog meget realitisk for hvordan hverdagen er en anden end det billede der ville være dejligt at efterleve. ( tror jeg)

Jeg er også så småt begyndt på de kælne katte men er meget itvivl om jeg synes det bliver godt.
er ikke så vild med Marianne Isagers Tvinni garn. Kan det blive lækkert blødt ellers vil jeg ikke være bekendt at putte min datter i en kradse-bluse. Jeg har tænkt at holde stemmings-møde hos strikkepigerne på tirsdag.

Det har vel nok være dejligt at være i sommerhuset i det skønne forårsvejr som det har været.
Vi har hygget og slappet af, været nede ved stranden og gå langs vandet, løst sudoko'er, kryds og tværs, strikket og spist god mad. Leget løver, bygget sandslotte og gynget.
Men en gang imellem får Julie nogle hysteriske anfald når en lille ting pludselig ikke er efter hendes hoved. Sikken et temperament. Så freden og roen er nogle gange blevet sat på prøve.

Håber at I alle også har haft en god weekend.

Ps jeg har idag fået monteret min nye vaskemaskine, så nu kan jeg igen få vasket tøjet uden at der kommer huller fra tromlen. Den er mere stille og viser resttid, det synes jeg er meget lækkert. Har håndvaske-program så jeg lige skal afprøve på noget gammelt strik, så der ikke vil være det store savn hvis det ikke er så godt som lovet.

4 kommentarer:

Lone F sagde ...

Raseri fra en 3-årig ... det er ikke at spøge med, men det går heldigvis over. Når hun bliver 6, kan du slet ikke forstå, det er den samme pige.

mange hilsner
Lone, Silkeborg

Laila-H sagde ...

Jeg har strikket i Twinni tweed, det blev dejligt efter vask.

Anonym sagde ...

Jeg sidder her og smiler - gode minder fra en dejlig week-end på Ærø trænger sig på... godt vi har fritids/sommerhuse hvor vi kan slappe af

Anonym sagde ...

Mange tak for hilsenen til min fødselsdag, og alle dine søde ord. Bloggeriet åbner for nye bekendtskaber, og det er herligt. På et tidspunkt føler man næsten, at man kender andre bloggere ud og ind, og sådan må det være, når vi giver andre et kig ind i vores liv.
Tillykke med færdiggørelsen af din ballerina – kommer der et foto på bloggen ;-) Det lyder til at have været en dejlig afslappende sommerhusweekend med tid til krydsogtværser m.m. Forhåbentligt kommer der mange af dem nu, hvor foråret er ved at gøre sit indtog. Det er skønt !!
Knus fra Anne