lørdag, marts 24, 2007

Brandvarmt!
I torsdag inden jeg skulle køre Julie til gymnastik puttede jeg grøntsager ( aubergine og peberfrugter ) ind i ovnen på 170 grader, kom hjem efter ca 1 time og 15 min og hele huset var tilrøget. Grøntsagerne var totalt forkullet og meget gløder i, skabet over ovnen helt bruntsveden.
En meget slem forskrækkelse. Jeg har været lidt tæt på at brænde vores hus ned. Termostaten var simpelthen stået af og derfor havde ovnen bare varmet op og op og op. Hvorfor sker sådan noget når man ikke er hjemme.
Pyha hvor jeg fik et chok, og da manden lige efter kom hjem fra arbejde så fik han skæld ud, helt uden grund men det var min reaktion. Stakkels ham. Han gik på listefødder resten af aften ,ved godt at det var reaktionen og selvfølgelig ikke noget med ham at gøre.
Så i går var vi rundt nogle få steder og vælge en ny ovn som jeg skal hente om et par timer.
Meget ærgerligt at 2 uger efter en ny vaskemaskine der også lige skal en ny ovn til. Men hvad penge er vel til at blive brugt også dem man ikke har tjent endnu.
Så valget er blevet en Miele indbygningsovn, og jeg glæder mig meget til at prøve den. Der er udtræksskinner så pladerne kan komme helt ud af ovnen og stadig være helt stabile. Ret smart.

På strikkefronten går det meget langsomt.
De kælne katte vokser kun lidt da jeg må have ro og fred omkring mig, da diagrammet er for omfattende til at bruge det som TV-strik. Og der har ikke været mange minutter med fred og ro i den forgangne uge.
Tilgengæld vokser mit "cafe-sjal" mangler 3 cm inden flæsekanten.
Måske tænker du hvad er et cafe-sjal. det er vores eget navn for sjalet oppe i strikke-cafeen. Frk fingernem havde strikket et lækkert sjal i lammeuld og siden havde stortset alle strikket et, og dem der ikke har, har det planlagt. Derfor kalder vi det cafe-sjal. Det er lidt forskelligt hvilket garn vi har brugt, mange har brugt lammeuld, nogle har brugt kauni og jeg bruger selvstribende strømpegarn, som giver en anden effekt.
Lige nu har jeg ca 550-580 masker på pinden, så det tager lidt tid at strikke en række.

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Føj for en forskrækkelse, godt at huset ikke brændte og det trods alt kun er en ny ovn der skal til, selvom det selvfølgelig osse er trælst.
God fornøjelse med den nye ovn!
Kh Jane

Dorthe sagde ...

Tak Jane
ja det er da heldigvis noget nemmere at skifte en ovn end hele indboet.