tirsdag, marts 13, 2007

Lidt lækkert garn og lidt projekter!








Jeg har for et par uger siden bestilt Lima til nye filtede futter til Julie, dem jeg lavede i efteråret er ved at være for små, de har været kanongode og hun bruger dem hver dag. Jeg har købt samme rosa farve som sidst og så grøn efter hendes ønske. Måske bliver de striber måske i felter eller også så 2 par i hver sin farve. Der skal jo være både til den kommende børnehave og hjemme.



I fredags var jeg forbi strikkeforretningen i Nykøbing Sjælland. Den hedder BGA-garn´. Ejes af et ældre ægtepar hvor begge arbejder i forretningen. Manden er helt klart ham der bestemmer og magen til sur stodder skal man lede længe efter. Det er ikke første gang jeg handler der og nok heller ikke sidste da de har andre garner end jeg lige kan finde i nærområdet, men altid forlader jeg forretningen med en dårlig smag i munden. Forleden ville 2 qvinder i den voksne alder gerne købe det nye dropsblad til 10.- som lå på disken, men nej de solgte ikke bladet uden garn, selvom drops siger de skal, da de ikke kunne leve af at sælge blade til 10 kr og ikke garn. Det endte selvfølgelig med at de 2 qvinder intet købt men gik. Helt forståeligt.




Jeg købte 2 ved at håndfarvet uldgarn fra Karen Noe. Farverne er så flotte og jeg tror at en fnuglet sjal er bestemt til hvert ved. Ikke lige nu men senere. Sidste bøvs over BGA er at de ligger deres priser 3-4 kr højere pr nøgle end alle andre. Desværre er byens anden garnforretning lukket så de har ingen konkurrence.








Tilsidst et billede af de påbegyndte katte. Er spændt på at høre hvad de synes om garnets kradsen i aften.

2 kommentarer:

JetteM sagde ...

Oh- du har ramt dem lige på kornet. Min sidste oplevelse i den butik, gav mig puffet til at handle på nettet i stedet. Og det har været et stort fremskridt.Bortset fra at jeg har fået brugt flere penge end jeg nok ellers ville.

Dorthe sagde ...

Hej jette.
dejligt eller måske nærmere trist at du har haft samme olevelse af den forretning. Jeg køber også nogle gange på nettet, men kan godt lige at røre garnet med fingerene inden