onsdag, september 05, 2007

Christel Seyfarth


Da jeg for nylig efterlyste foreslag til turkis uld garn blev jeg anbefalet at prøve Christel Seyfarth. Jeg takker for rådet. Idag kom der et lækkert farvekort (pris 56.-), og da min mor var i huset (havde passet Julie mens vi var på arbejde), kunne der vælges farver sammen med den turkise.

Nu er garnet bestilt og jeg kan kun vente på at det kommer frem til huset. Garnet virker på prøverne meget lækkert, så jeg glæder mig meget til at strikke med det. Slet ikke hårdt og stift som shetlandsuld godt kan være inden det er skyllet op. Så snart kan jeg komme igang med Promenade, et sjal jeg har lovet at lave til min mor. Hun gør så mange ting for os at det er dejligt at give noget lækkert og hjemmegjort tilbage.


PÅ sygefronten er der bedring, Julie er meget hæs og hudløs under næsen vil ikke have vaseline på, men moderen prøver indimellem alligevel. Der pudses fortsat næse - ja det vil sige hun kan ikke finde ud af puste ud gennem næsen - så der tørres. Feberne er væk og imorgen skal hun med mig på arbejde. Mine søde kolleger er informeret og de løb ikke skrigende væk. Heldigvis kan hun se film eller spille Oline på nettet - hvilket altid er et hit. Så mon ikke det går. Det plejer at være sværest for mig for min koncentration skal pludselig være både på hende og på patienterne. De bliver dog ikke ladt i stikken.


Forhåbentlig kan hun komme i børnehave på fredag og så er det jo weekend igen.

4 kommentarer:

Unknown sagde ...

Hvor ser de altså lækre ud de faver!! Jeg forstår godt du glæder dig til at strikke til din mor, og den vej gøre gengæld.. Det er så skønt på dn måde at glæde og give andre igen! Glæder mig til at se det færdige resultat:-)
Hils Julie fra mig! Og spørg hende om ikke tryllestaven kan trylle den dumme forkølelse væk:-)

strikkeforsker sagde ...

Skønne, skønne farver, Christel Seyfarth er et dyrt, men dejligt bekendtskab.

Har du prøvet Helosan salve i folkemunde kaldet "kopattesalve"?
Det har flere gange reddet mig fra en rudolfrød næse ;-)

God bedring til datteren!

Laila: sagde ...

Hej Dorthe

Det skal nok blive rigtigt lækkert, det sjal. Din mor er bare SÄ heldig.

Godt at høre at det går lidt bedre med Julie...

Knuz'er herfra

Laila i Schweiz

Anonym sagde ...

Lækre farver og lækkert garn ser det ud til at være. Det bliver da en sand fornøjelse at strikke i og når modtageren så også er lykkeligt kan det ikke være bedre.