onsdag, oktober 17, 2007

Flette-sjal fra Karen Noe

I går aftes i strikkecafe fik jeg valgt garn til sjalet. Jeg har i en uges tid kigget , søgt og været meget i tvivl hvilket garn og hvilken farve jeg skulle vælge. Men valget endte på Merci, i en mørk petrol kalder de den, men jeg synes den er grøngrå. Så straks slog jeg op og strikkede hele aften indtil 5 min førend jeg skulle hjem. Så kom jeg i tanke om at der jo skulle laves ekstra udtagningerne nogle stedet, så sjalet kan hænge på skulderne uden at glide ned. Straks kunne jg så pille stortset det hele op og det var så det strik den aften.

I aften vil jeg så strikke videre og huske udtagningerne så måske kan der komme et billede i morgen.

Jeg er glad forat jeg valgte merci da det garn er så dejligt blødt, lækkert at strikke med og tilpas meleret i farve for at skabe liv i strikketøjet. Sjalet vil ende med at blive et rigtigt dejligt hverdagssjal, og ikke et fint sjal som det er i originalgarnet. Hvis det bliver et super hit så må jeg strikke et mere.

I eftermiddags var jeg et smut nede i Græse Mølle gårdbutik, forat se om jeg kunne blive fristet af noget der kan bruges til en strikkeveninde-gave. Jeg har købt noget, men nu er jeg i tvivl om det er det rigtige. Jeg skal nok ned og bytte det til noget andet. Det er svært at købe garn til andre, og da det helst skal falde i hendes smag, så må jeg tænke mig om en ekstra gang.

1 kommentar:

Laila: sagde ...

Dorthe, nu sidder jeg her og raller af grin...jeg skal lige huske at trække vejret engang i mellem....Den fejl lavede jeg også (nul udtagninger - nörklede bare las). En HEL aftens arbejde var spildt. Kun der lille felt blev tilbage, og sä startede jeg forfra.
Men det var det hele værd.