onsdag, oktober 03, 2007

Håndarbejdsmesse i Roskilde

I går aftes til strikke-cafe fik vi planlagt en tur til Roskilde påsøndag. Derer håndarbejdsmesse og når jeg kigger på hjemmesiden over udstillere så er der flere interessante ustillere. Blandt andet så er der en stadn med lundpluslund, Karen Noe og Kastaniegården. Det bliver vist et dyrt besøg. Men jeg har også besluttet mig at det skal være noget helt specielt hvis jeg skal fristes. Jeg er meget spændt på at føle Karen Noes silkegarner, da jeg gerne vil lave hendes sjal med flettemønster, også Kinajakke fra Kastaniegården trækker i mig.

I går i strikkecafe fik jeg absolut intet fornuftigt lavet. Tutti-frutti med og efter at have strikket 10 cm på ærmet kunne jeg pille det hele op. Det nye røde garn er en så anderledes indfarvning at den virkede mørk orange sammenholdt med resten. Nu må jeg igen på jagt. Vil tage trøjen med til Roskilde og håbe at jeg kan finde noget der kan bruges.

Jeg købte 5 ngl strømpegarn af Kaffe Fassett. Det skal ikke blive til strømper men til et halstørklæde, tror jeg nok. farverne er fantastiske. Billede kommer en af dagene.

5 kommentarer:

Laila: sagde ...

hej Dorthe

Jaaaaa, den kinajakke.
Uha, det bliver svært at modstå og har du set de andre ting man kan skimte pä hjemmesiden fra Kastanien?
Godt at Roskilde ikke er lige om hjørnet herfra....

Knuzz

Laila

strikkeforsker sagde ...

Uuuuh hvis det er Kastanie strik nær Bogensen kan du godt begynde at glæde dig, de har det lækreste shetlandsgarn.

Anonym sagde ...

Pas på, Dorthe:-))))
Karen Noe har sådan nogle lækre ting - så hendes stand til messe i Viborg for nylig. Sjalet med fletmønster er SÅ flot.
Hav en god tur.
KH Gitte B

Lena sagde ...

Jeg har slet ikke nået at kommentere på dit fantastisk flotte promenadesjal. Det er vildt flot. Skønne, skønne farver. Hvad siger modtageren til det?

Karina sagde ...

God tur til Roskilde. Jeg er en kende misundelig (læs: ekstremt misundelig) men weekenden er planlagt med en børnefødselsdag, så jeg vil da meget hellere bage pølsehorn og lave skattejagt;-)
God weekend
Karina