søndag, oktober 28, 2007

søndags-projekter

Jeg er færdig med at strikke frynser. der er ialt 184 stk. Det er nok den længste pind jeg nogen sinde har strikket, nemlig ialt 5664m sker på 1 pind. ikke underligt det tog flere dage.

Så jeg skal flette frynser i dag, jeg skal lige tage mod til at gå igang. Ved ikke rigtig hvad jeg går ind til men frygter lidt det værste. Men livet skal jo være fyldt af udfordringer ellers er det jo kedeligt. og jeg er ikke til elastik-spring eller andet vildt mærkeligt.


I går aftes foran tv-et efter en dejllig børnefødselsdag hos Julie bedste veninde ( de havde haft skoldkopper) hvor vi afsluttede med and, rødkål, brune og hvide kartofler, ris ala mande og lun kirsabærssauce, så måtte benene op på sofaen, manden var til herre-aften med brunkål.

Jeg fik strikket en hue til Julie, det er snart hue tid her. Julie synes at selv-skiftende garn er trylle-garn, så det er nok en magisk hue. Ihvertfald vil hun den gerne.

Opskriften er ud af hovedet. en slags rulle-hue som i "gamle" dage og med indtagninger på først hver 3. omgang og så senere efter 6-7 cm på hver 2. omgang indtil der er 20 masker tilbage, så på hver omgang. Nem og enkel. Jeg synes bare ikke det denne gang skulle være en peru-hue.

Garnet er Freedom Spirit 100% wool fra Twilleys of Stanford. Forbrug knap 1 ngl. på 50g. Dejligt blødt og lækkert at strikke med. Rigtige tøsefarver.

Ingen kommentarer: