torsdag, november 01, 2007

der pakkes

der skal forskellige ting med ned til Laila. Enhver dansker i udlandet har altid nogen specielle ønsker på danske madvarer. Laila og hendes familie er meget beskedne i deres øsnker.

Så her pakkes ost, havrefras, lakridser, flæskesvær og pålægschokolade.

Da min bror og hans familie i mange år boede i udlandet var indkøbslisten altid alenlang og mindst en kuffert var fyldt med danske madvarer.

Min bagage vil være fyldt med fibre af den sunde uldne slags, hvad skal jeg dog strikke mens jeg er på visit, noget lækkert, nemt og alligevel spændende? Min kinajakke er endnu ikke kommet men måske i morgen, hvis jeg er heldig, ellers skal jeg virkelig i tænkeboks.

Jeg er blevet færdig med den det stribede stykke til Diva og vil om lidt samle masker op til venstre krave halvdel. Men sort på sorte pinde en mørk efterårsaften er ikke det aller bedste. Det giver ihvertfald øjenmuskulatur træning.

Jeg vil gerne strikke en bluse til mig selv men hvilken skal det nu lige være først, underligt at med så mange lækre opskrifter liggende så er det svært at vælge hvilken en jeg skal starte med. Så måske ender det med at jeg laver endnu et sjal, selvom jeg ikke lige mangler i øjeblikket.

Jeg glæder mig til at skulle afsted til lufthavnen tidlig lørdag morgen og kan næsten ikke vente. Laila skriver indimellem små mails med antal timer til jeg kommer. Det er vist med sommerfugle i maven på os begge. En weekend vi virkelig har set frem til længe og som helt sikkert vil blive en rigtig god oplevelse. At jeg så i dag er begyndt med ondt i halsen og går rundt med sokker på ( det er ellers alt for tidligt) og tørklæde om halsen, det kan ikke påvirke situationen - det må halsen forstå. Sygdom er ikke en option! BASTA.

6 kommentarer:

Laila: sagde ...

Hej Dorthe

Jeg glæder mig. Måske alt for meget....nej, det kan ikke være for meget...vel?

Jeg havde sådan et lille pä sidste udkald ønske. Har jeg først bemærket i dag. Fuldstændigt umuligt at undvære....Kulør...please...

37 timer....ikke langt. Kan du sä se at blive rask!

Unknown sagde ...

Dorthe, du har da IKKE ondt i halsen *S*. Ikke når du står og skal afsted på sådan en dejlig weekend!! Ih, hvor jeg håber I får opfyldt Jeres glæde hver især, og efterfølgende har lyst at mødes igen!! Du er ihvertfald et menneske, jeg har lyst at møde igen, så jeg tror på Jer ;-)
Ha en rigtig god tur!!
Krammer Gitte

Angelikas quilts and knits sagde ...

Ondt i halsen ? Mon ikke Laila har nogle "Ricola" til dig ;-))
Rigtig god tur !

Karen S, Lykkefanten sagde ...

Fy da, sygdom er da banlyst!!! Håber det bare var nervøs glæde!

Hvad med de salte danske lakridser... dem kunne jeg ikke leve uden ;-)

Kh Karen S

Mette H. sagde ...

Hils endelig dernede fra mig. Og halsen - glem den, det skal nok gå over. Håber du får en rigtig god tur.

Laila: sagde ...

Nu er der kun 18 timer tilbage....