tirsdag, juni 24, 2008

en ny begyndelse


Jeg bliver ved med at få dette billede drejet i dag, har ellers vendt det i billedemappen.





jeg er blevet færdig med Fifi version 2, (mangler at hæfte 5 ender og skylle hende op men det kommer i dag) og hun sidder meget fint, ja der skal nok komme et billede når hun er helt færdigt. Flere har mens jeg har strikket hende sagt den er da ikke til dig selv vel for så er den for lille, men nej da Calmer fra Rowan er et meget elastisk garn og opskriften er strikket med negativ ??, (kender ikke begrebet) så bliver bluse meget fleksibel og derfor skal man passe på ikke at lave en for stor størrelse. Calmer er et sjovt og dejlig blødt garn.






Det nye på pindene er blevet et Shetlands Triangel sjal i den lækre garn jeg købte af Bente fraFalster for nogle måneder siden, hjemmespunden silke og merino. mums! Farven er grønpetrol, ikke en normal farve i min garderobe men garnet er så smukt så jeg måtte eje det. Mønstret er meget nemt at lære og udemærket til aften strik i sofaen. Dog synes jeg ikke mit mønster bliver så tydeligt som andres, men det kan jo være det hjælper når det bliver blogget.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er din fifi bare flot..
Jeg er imponeret over alt det, du for fra hånden, til trods for alt dit arbejde i klinikken. (følger troligt din blog).
Hvor har du opskriften til fifi fra? Tror den må komme på min to-do liste af sommertoppe til næste år, når jeg har født..

Dorthe sagde ...

Hej Lisbeth
opskriften er fra frenchgirlknit.com. det er fuld af fejl men der findes mange rettelser rundt på nettet. Du er meget velkomen til at få hjælp hvis du skriver på min mail. adressen står på bloggen. Selv gravide maver kan være en denne model

Annette sagde ...

Mht. ShetlandTriangle...så er mønstret desværre ikke så tydeligt i flerefarve garn. Men ellers flotte farver - og kvaliteten den lyder lækker...