lørdag, april 19, 2008

bededags-strik

Jeg nåede at blive meget bedre, så jeg var til strik-in i går eftermiddags hos Susan Udstad i Fuglebjerg. Jeg blev kørt frem og tilbage af Dorte B, tak for turen, dejligt med selskab og god tid til at snakke.
Tak til Susan for at lægge hus til og tak for dejligt samvær. Vi fik kigget i japanske bøger om strik og hæklerier, der var flotte modeller men sproget sætter en naturlig begrænsning, så den udfordring lader jeg ligge foreløbig.

Jeg havde jo ikke noget kamera med, så billeder må I se på andre blogs, for da var flere der blitzede, heldigvis.

Jeg strikkede troligt videre på muslingblusen og den vokser langsomt. Der er 17 x 20 (340)masker på pinden, og der tages ud på hver 11. omgang så det går ikke så stærkt, men det går fremad, hvilket er længe siden mit strik har gået den vej.

Min superKarla poncho var også med, blev hevet op af tasken 1 gang, men hurtigt langt ned i gen, jeg ved simpelthen ikke om jeg er på! Endnu har ingen af dem der har lavet den færdigt vist den på, om det er fordi den ikke er klædelig ( hvilket jeg frygter) vides ikke, men jeg fortryder at jeg ikke startede på sjalet istedet. Nå, kommer tid, kommer viden.

Også så købte jeg en hjemmespundet bundt garn af Bente fra Falster, pyha hvor det er lækkert. Jeg skal nok finde et kamera senere så I kan få et billede. Det skal bruges til en lille halsdims i en let hulmønster, det er ihvertfald den foreløbig plan.

3 kommentarer:

Tineke sagde ...

Hejsa Dorthe, sjovt, sådan har jeg det også lige præcis med ponchoen, jeg har kun købt mønsteret fordi jeg godt kunne forestille mig et lækkert tæppe i stedet for, men som poncho....naaai.

Kh. Tineke

Dorte Byskov sagde ...

Hej Dorthe. Også tak til dig fordi du gad at køre med. Det gjorde det pludselig sjovere at skulle køre en times tid hver vej. KH Dorte

JetteM sagde ...

Hvis du er interesseret i at prøve en poncho, så smut forbi Asnæs når du er i sommerhuset.