søndag, april 27, 2008

TU HEJ HVOR DET GÅR!

Nu er muslingblusen helt færdig og klar til brug, og den er blevet rigtig god og en super sommerbluse.



Monteringsånden kom lidt over mig i går og jeg er begyndt at montere scoop neck cardigan, så den også kan blive færdig. Skal dog lige finde en parlør om engelske hækle-udtryk, det er absolut ikke min stærke side at hækle men jeg plejer at gøre præcis som der skrives og så går det rimeligt.



Derfor er viften igen kommet frem, det er tv strik om noget, lidt kedeligt, ihvertfald lagde jeg det ned midt i Barneby og 2 minutter efter fladt jeg i søvn på sofaen, så plottet fik jeg aldrig med, manden har genfortalt, det er bare ikke det samme.



Og så har jeg lige soldet. Jeg blev fristet over evnen, da jeg så den nye Hanne Falkenberg model Lido i den viste farve, den er rigtig flot og dejlig sommerlig. Ned i indkøbskurven sammen med en Tweedie i den viste farve, der længe har stået på ønskesedlen. Nu glæder jeg mig til det kommer, så inden skal lidt flere UFO-er lige lavet færdige.

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Lækre indkøb, den nye Falkenberg frister. Hvilken farve har du købt

God fornøjelse med monteringen
p.s. Pas på, der er forskel på amerikansk og engelske hækleudtryk

Tineke sagde ...

Tju hej, hvor lækkert Dorthe! Så kom din strikke gejst helt tilbage igen.

Uha, den nye Falkenberg er godt nok flot!

God søndag, hilsner, Tineke

Anonym sagde ...

Hej Dorthe,
Jeg er ret vild med Muslingeblusen og min søster har sendt mig en link hvor jeg har fundet et nummer på opskriften - men jeg kan ikke finde et sted hvor jeg kan købe den. Må jeg spørge hvor du har købt din - og var det et kit?
Jeg har tidligere strikket Tweedien. Den er super-sjov at strikke (selvfølgelig) og jeg var virkelig glad for den. Brugte den meget .. indtil jeg fik vasket den forkert!! Sig det ikke til nogen!
Kh Gitte