fredag, februar 13, 2009

alt for damerne


igår da jeg modtog bladet på klinikken var jeg med det samme solgt til det sjal/tørklæde der var på forsiden. Måtte straks kigge på hjemmesiden http://www.mormor.nu/ , hvor det sælges fra. Det er et "½ kongerige" næsten, lavet i alpaca af damer i Bolivia. Jeg synes det er smukt og den lille størrelse er jo super til halsklud. Siden har det bare været rumlende inde i min hjerne, sågar har jeg drømt at jeg var ude og købe garn i nat. Det er jo helt hen i vejret, garn har jeg masser af, men måske lidt mere strikketid eller lidt mindre projekter.
UP-date fra Lisbeth K: garnet er spundet af damer i Bolivia og mormødre i DK strikker sjalerne

Jeg er i disse dage meget monostrikkende på skyggesjalet, trods jeg måtte pille 10 cm op da jeg ikke kunne få skyggerne rigtige nu hvor de skal spejlvendes efter midten, men det er nu ved at være kommet på plads i min hjerne.Mon jeg kan holde de ca 5 cm jeg kan nå hver aften, så vi ldet være færdigt omkring d .27.februar. Det håber jeg så vil det nemlig være februars bidrag til 12 projekter på Ravelry. og så kan jeg også have det på, når jeg i marts skal høre Vivian Høxbro holde foredrag i Frederiksværk.

5 kommentarer:

Lisbeth K sagde ...

Det ser rigtigt lækkert ud - forstår godt at du har drømt om det.

Og så en lille rettelse vedr. www.mormor.nu - garnet er spundet af kvinder i Bolivia, men de fleste modeller er håndstrikket af mormødre i Danmark (deriblandt min mor).

knititch sagde ...

ja det ser også godt ud stylet op på den måde.

mormor.nu er en sjov idé men det er ikke meget de mormødre får for deres strikkerier.

Karin Grøn sagde ...

Det er et meget lækkert tørklæde. Det er også en god sag- men det er også en høj pris. Det er ikke til min pengepung, men det er ok for dem der har mange penge. Smukt er det i hvert fald. Tillykke med fødselsdagen. Dejlige gaver du har fået.

Anne sagde ...

Allerførst:
Hjertelig tillykke med fødselsdagen, Dorthe, jeg håber, at dit nye årti vil fyldes af lyse glade timer med masser af herlige oplevelser og timer med latter.
Dejlige gaver du har fået, jeg har også Wii Fit på ønskesedlen, bliver vi mon faste i kødet så :-)

Jeg faldt også straks for det smukke tørklæde, det skal strikkes, og helst i dag, det ser knaldgodt ud, når det sådan er rullet sammen helt oppe om halsen, og den lilla, uhmmmm, men råhvidt ville også være smukt,jeg må på jagt efter opskrift!

God weekend...

Anne sagde ...

Opskriften fundet, garnet op a' skuffen og op på pinden, jeg er i gang, snart er der tørklæde :-)