onsdag, december 19, 2007

blanke øjne og lang næse

Da jeg kom hjem med Julie fra børnehaven begyndte hun at græde med det samme, fortalte at hun havde ondt i halsen fordi hun hostede. Ville bare trøstes og puttes. Vi tog en kæmpekrammer og sad derefter 1 time under tæppet med diverse julekalendere. Øjnene blev mere og mere blanke, hun frøs, næse løb og en voldsomt hosteanfald gjorde ikke tingene bedre. Lidt havregrød kun jeg lokke i hende og nu sover hun tungt. Kl 18.20 var hun faldet i søvn. Håber at hun er bedre i morgen ellers skal jeg lige forbi København inden turen går til arbejdet i Hundested.

Sygdom er hos rigtig mange i øjeblikket, vi mærker det på patienterne som ringer og laver tider om, Tina ligger derhjemme og er underdrejet og nu også min lille trold.

Men der må være mange der ikke er syge for jeg har godtnok travlt på klinikken med knækkede fortænder og andet "sjovt". Hvorfor det lige er fortænder (gamle fyldninger) der knækker i disse dage ved jeg ikke, men der er en stime af nye patienter med halve tænder. Og hvem vil dog gå julen i møde sådan. Nej det kan vi ikke have.
Dog er jeg lidt træt at nye patienter der ringer for en tid på grund af tandpine og når de så kommer har de haft ondt længe, fra 3 uger til rekorden var siden april.

Det kan godt være at det er væmmeligt at gå til tandlæge men alligevel.

Heldigvis er jeg frisk, mit humør i top og juleforberedelserne så langt som rimeligt er. Jeg får nok ikke bagt i år men pyt med det, så bliver vi ikke tykke af dem.

Mit 1. ærme på kinajakken er færdigt og jeg fik lige slået op til nummer 2 ærme i går aftes inden sovetid.

2 kommentarer:

nettie sagde ...

Uha, hvor jeg kender det der med at vente til sidste øjeblik. Arb. i et callcenter for rep. at hårde hvidevarer og sjovt nok husker folk først nu at ovnen ikke har virket siden september eller at kogepladens ene kogezone har været itu længe - og forventer rep. inden jul, vel og mærke ;O) Vi tryller rundt med serviceteknikere det bedste vi har lært, og så må køleskabe der støjer lidt eller opvaskemaskiner vente til efter nytår..........
Rigtig glædelig jul - håber klienterne opfører sig pænt de sidste par dage op til jul ;O)
kh
nettie
Padborg

Heidi sagde ...

Kender alt for godt til kold sved i hænderne inden tandlæge besøg. Jeg er en af de patienter der hellere går med ondt i tanden end ringer og får en tid. Det kunne jo være det gik over af sig selv ;o)