søndag, december 02, 2007

December jubiii og pyhaaaa

Ja så er det endelig blevet december, en måned vi er 2 i familien der elsker helt vildt. Julie er så glad for at julemanden kommer hver nat, og ombestemte sig i sidste øjeblik. Julemanden måtte ikke sætte alle gaver frem på en gang. Vi gør som vi plejer. Og stor var jublen da han kom.

Igår lørdag havde jeg et del små-ærinde for arbejde og privaten. Men hvor herren bevares, tror alle mennesker at det er juleaften i morgen. Der var total kaos alle vegne, mennesker der købte ind som om der bliver hungersnød, fortravlede og hektiske, sure og ubehøvlede. Jeg vendte hjem med nogle ting og resten kommer i løbet af de næste par dage forhåbentlig. Det er godt med en fridag på en almindelig hverdag, så er stemmingen rundt omkring meget mere hyggelig og selvom der er mange mennesker også på en hverdag så er det noget helt andet.

Mit hjem er også et kaos, jeg er bagud med vasketøj, oprydning, især alle de reklamer der vælter ind i øjeblikket. mit skrivebord flyder med papirer jeg skal have ordnet, breve der skal skrives, regninger betales, sager afgøres osv. Men med lidt struktur i dag så kan det vel lykkes.

Adventskransen er lavet, jeg tabte kalenderlyset på gulvet så det knækkede derfor ingen kalenderlys endnu. Men vi hygger med en kalender-bog og et almindelig bloklys istedet. Igen hvorfor kan man ikke bare hygge og tage tingene hen ad vejen. Det er trods alt det det handler om i december.

Igår aftes lukkede jeg den sidste maske af på Diva, lidt montering mangler men jeg er færdig i meget god tid og jeg er tilfreds. Billede kommer når den er færdigmonteret og skyllet op. Så et sort projekt er færdigt.
Kinajakken mangler 6 pinde inden jeg er færdigt med det brede sorte stykke og der så begynder at ske lidt forskelligt.
Futterne på Drops julekalender igår er også blevet et lille projekt en af dagene, de ser for hyggelige ud.

God 2. december, husk at hygge med familien og lad julefreden sænke sig i lille Dannevang.

2 kommentarer:

Laila: sagde ...

Hej Dorthe

Godt at høre at du strikket den sidste maske pä Diva. Lad monterings lysten komme forbi en dag för jul....

Lad dig endelig ikke stresse af julens trængsel og.... Det er nogle gange næsten ikke til at bære.

Hyg dig rigtigt med julie, og pas godt pä dig selv.

Laila

Tineke sagde ...

Godt gået, Dorthe! Det ér nogle gange svært at få afsluttet det som strikkes i det mørke garn.

Jeg glæder mig meget til at se det færdig monterede resultat!!

God og hyggelig december...

Knuser, Tineke