søndag, juli 06, 2008

tak for en dejlig oplevelse



I går eftermiddag var vi inviteret til en venindes 50 års fødselsdag. Vi mødte i Garnisonskirke på sct Anna Plads. Her synger hendes mand til daglig og derfor kunne de benytte menighedshuset. Et hyggeligt og dejlig sted midt i Kbh og alligevel helt afskærmet fra alt. Efter lidt snak og koldt væske var på på en guidet tur rundt i Frederikstaden. længden af turen i meter var meget kort, fra kirken over plads til Amaliegade og Amalienborg, videre ad Amaliegade til Kvæsthuset gennem det gamle hospital til kunstindustrimuseet, tilbage af bredgade forbi Marmorkirken og tilbage til Garnisonskirken. Jeg tror det er 2-3 km i alt, men det tog 2 timer. For guiden var meget vidende og fortællende. Kun selve Garnisonskirken var vi inde i ellers forgik alt udenfor i den skønneste solskinsdag denne sommer har budt på. Dejligt at opleve Kbh på denne intense måde, som jo ikke er så tit det sker, trods jeg faktisk jævnligt kommer og altid har gjort i netop det område. Jeg havde ikke medbragt kamera for en gangs skyld, men inde bag mine øjne er der fyldt med smukke billeder.
Resten af aftenen var bestemt også meget skøn, dejlig mad, god stemning, lun aften, så kaffen blev indtaget udenfor kl 23.00 i 25 graders varme. Helt enestående.
På vej hjem kørte vi forbi Rosenborg, hvor Leonard Cohen gav koncert, mums det lød godt, bare det havde været mig der var der.

Ingen kommentarer: