lørdag, november 18, 2006

diffus kreativitet

det er så mærkeligt at jeg lige i øjeblikket ikke kan lave noget bestemt eller konstruktivt. Tidligere begyndte jeg på en påfugletørklæde i lilla kid mohair, det har ligget stille i 3 uger. i går begyndte jeg at hækle et petroleumsfarvet sjal i samme garn, da jeg på lørdag skal til store fest hvor man tit er meget festklæde, der er altid nogle der er i smoking ellers så ihvertfald er alle de mørke habitter i brug. Og da jeg har forøget omkredsen af min figur især på det seneste, ( nej der er ikke ugler i mosen) så passer intet af mit festtøj. Lysten til at ligne en uformlig kæmpekvinde står hellere ikke højest. Hvad gør man så? Jeg har ikke mange timer til at finde noget da Julie, mand og hus + arbejde jo også skal passes. Derudover er der aftenmøder 2 aftener i den kommende uge så en kvik tur med barn til Lyngby Storcenter, håbede på at finde noget petroleums farvet evt bare en overdel til en gamle sort taft nederdel. men nej det endte med en lille kjole med matgyldne palietter på. Jamen så kan jeg da sikkert bruge det lilla tørklæde over skulderen tænkte jeg fortrøstningsfuldt.
Vel hjemme og glad, kjolen på ginen frem til strikketøjet. NEJ den lilla farve er helt forkert.
Så nu må jeg se hvad jeg så kan finde på, skal også lige finde nylonstrømper og nye sko. Det bliver fredag eftermiddag efter at have afleveret Julie hos mine forædre og inden jeg skal være i Vejle kl 19.00
Dejligt med lidt stress. så det kreative, det bliver også påvirket. lidt mærkeligt for jeg føler normalt at jeg slapper af med at strikke.
Har i Panduro købt form gummi til at smøre under futterne da Julie glider rundt på vores trægulve. Hun er meget glad for dem så nu hvor de ligger til tørre er det næsten en skandale.

Ingen kommentarer: