søndag, november 05, 2006


En dejlig weekend

Ja, det var så den weekend, men sikken en. Trods halsbetændelse og forkølelse, så har familien og jeg haft en dejlig weekend i vores lille sommerhus ved Sejerø-bugten. Lørdag bød på masser af sol og lunt vejr, søndag var grå, regn og blæst. Men alt vejr kan jo bruges til at strikke i, hvis man som mit helbred havde det bedst på sofaen med halstørklæde og tæppe.
Så strikket det blev der. Jeg er snart færdig med andet ærme/forstykke på sunrice jacket, men løb tør for garn.

Så var der da heldigvis noget andet garn nede i tasken, nemlig huegarn,

så jeg også kan få en hue der passer. Den er strikket, men monteringen er overhovedet ikke begyndt. Samme maske antal som den første, men på pinde 6 istedet for 5. Garnmængde er også helt det samme. Lidt mystisk men sandt.

Weekendens sidste påbegyndte projekt er en cardigan i efterårsfarver.

Det er altid spændende med sådan noget meleret strømpegarn, hvordan striberne falder ud, af ren og skær nysgerrighed begyndte jeg derfor med et forstykke. Synes ribkanten er meget smal, men den er flexibel nok til min størrelse. Farverne er rigtige gode så nu er det bare derudad. Det er ikke lige min kop the med pinde 3 og 3½. De er så tynde at jeg spænder meget mere end ellers, så hele tiden skal jg tænke på at sidde rigtig og skulderne ned fra ørerne.

Mon ikke jeg lige skal strikke det sidste på cirkelforstykket efter Ørnen. For mig er det ikke muligt at strikke til Ørnen, den skal jeg se og så må strikketøjet vente til TV-avisen.

Julie er belvet meget glad for hendes grønne hue, jeg skal huske at tage et billede næste gang hun har den på sammen med halstørklædet. Hun er sød og fræk ud og man er ikke i tvivl om at det er hjemmegjort. Faderen synes ikke det er den kønneste hue, men hvad har mænd forstand på det? Jeg plejer at sige at han ikke er god smag, han brugte al sin gode smag da han valgte mig. Ha ha ha, det hænder også at han dækker sig ind under samme kliche.

Ingen kommentarer: