torsdag, januar 17, 2008

Tusinde tak for kvikke læsere

Jeg fik et par kommentarer over mit deform ærme med farvefejl. læste igen på opskriften og synes jo jeg havde gjort det helt rigtigt. Så i går aftes greb jeg efter strikketøjet, tænkte at jeg lige tjekker en gang lidt. Og så så jeg min kæmpe bommert. Jeg havde talt riller til midten ikke som man skulle fra 1. rille men fra 1.rille i nederste ærmekant. så er det jo ikke mærkeligt at mit ærme blev deformt, jeg havde 30 pinde for meget på hver side af midtlinien. Godt det ærme blev en fejl ellers havde jeg aldrig fået ærmerne til at passe.

Så tak fordi kvikke hoveder gjorde mig opmærksom på fejlen.

Jeg er næsten begyndt at tro på en højere strikke-engel. Da jeg skulle til at strikke videre på ærme 2 og havde fundet fejlen, så var jeg allerede nået til midtlinien, så nu går det stærkt, det ærme er næsten færdigt, jeg mangler de sidste forkortede rækker. På det deforme ærme klippede jeg ned et stykke fra farvefejl. fjernede det lyse garn og samlede masker op igen. Også her var farveskiftet lige på den række hvor jeg skal skifte til sort for midtlinien. Det er da pudsigt.

2 kommentarer:

Anne sagde ...

Vi skal nok la' være med at mobbe :-)

Godt at du fik styr på rillerne, om lidt har du to fine ærmer og en ny lækker Mermaide!

Go' weekend, Dorthe.

Louise sagde ...

kære Dorthe
Du har fået en award
Tak for god læsning
Kh Louise