lørdag, marts 21, 2009

oven vande

Efter nogle dage under dynen med feber, opkast, svimmelhed og hovedpine kan jeg nu se dagens lys. Jeg er ikke helt mig selv endnu men i kraftig bedring.

I onsdag da jeg “passede” onsdagsholdet i strikkecafeen kom vi til at tale om dobbeltstrik. Der var flere der gerne vil lære det og da jeg i mine teenager år strikkede en trøje i den teknik har jeg lovet at lære dem det næste gang som er d. 1.april.

Vis dobbeltstrik Det er kun 1 klud, vist fra flere sider

I går aftes var jeg i stand til at holde på et par pinde og være vågen i mere end 1 time, så jeg lavede det lille test. Teknikken er der stadig. jeg skal ikke strikke halstørklæder eller andet foreløbigt, men en bamse kan vel bruge et lille tæppe.

3 kommentarer:

Tine sagde ...

Hvor er de fine.
Er det svært?

Helle : sagde ...

Der er noget om dobbeltstrikning i Håndarbejdsbladet - i tråd med tiden, som lige er udkommet. Jeg har lige siddet og lært det i dag, faktisk en ret sjov måde.

Pia sagde ...

Sødt "bamsetæppe". Det er faktisk ret nemt at strikke dobb. strik. Men alt er nemt for dem som kan. :-)