mandag, marts 16, 2009

super søndag

Tineke og jeg mødtes lidt over 9.30 i Vissenbjerg, det var nemt at finde en p-plads og der var ingen kø ved indgangen. Så med store forventninger skyndte vi os ind på messen og besluttede at overraske pigerne hos Geilsk først. MEN inden efter cA 30 skridt kom vi forbi Christel Seyfarth, fik en lille snak gramset på sjalerne og vupti måtte jeg bare eje et kit til dette sjal.IMG_3831  foto17

Nå, videre over til Geilsk og glade piger, gramse lidt og vupti så kom et lille Topstykke til Julie i en smuk orangerød farve. Mis Beezy havde jeg på forhånd besluttet mig at den kunne jeg ikke lide, grundet de store ærmer. Men Bente lokkede jeg i den og den var bare så god. Vupti en en pose fuld af garn måtte forbi dankortet. Det tog ca 20 minutter så havde jeg brugt en formue. Tineke var lidt paf over mig. Nu gik vi ud for at opdage alle de andre stande med garn som vi ville besøge. Mødte bloggere, fik hilst og krammet. Dejligt!!!!IMG_3828

Et krydsnøgleapp. var besluttet inden messen skulle med hjem, da mit eget er gået i stykker, er mindst 25 år gammelt.

Den f ørste gode time var der dejligt plads til at gå rundt og en behagelig temperatur i hallerne, men derefter steg temp.- vel til 45 grader og antallet af mennesker var som en kvægtransport. Men alle var glade og positive, så det gik alligevel meget fint.

Ved en pause med en kølig sodavand faldt vi i snak med 2 fra Sjælland og så fik vi vist lokket dem til at prøve Ravelry og webstrik. Hvad man dog ikke kan få ud af nettet og strik. Det har ihvertfald givet mig nogle super venskaber. Hvoraf et par af dem blev plejet igår. 

IMG_3837Tak Tineke for en dejlig dag, det var så lækkert at mødes og selvom jeg var flad fysisk efter 3 timer, så nød jeg det virkeligt.

Hjemme var jeg lidt spændt på hvad Dan ville sige til mit sjal-køb. Og hvor jeg elsker ham for at synes det var vildt flot og farvene bare så flotte. Prisen overraskede han en anelse indtil vi fik vejet garnet og regnet prisen ud for 100g shetland og alpaca garn ud, så hang alt sammen igen.

7 kommentarer:

Tineke sagde ...

Hej søde Dorthe,selv mange tak for en dejlig, dejlig dag, tiden fløj jo bare, og det gjorde kronerne også :)

Mit kit blev også modtaget med beundring for de smukke farver, og der ér meget garn for pengene, så jo, det passer!

Jeg tror dog at jeg først bliver nød til at strikke Topstykket til Nina først, hun var helt jubiii over den.

Stort krammer, Tineke

Tina sagde ...

Heej :) godt at få set dig in real! WOW nogen lækre sjaler du og Tineke skal igang med :) Jeg savlede godt nok også en del over den bås!!!

Anonym sagde ...

Wheee en omgang fede indkøb. Dem glæder jeg mig til at se mere til her på kanalen.
:-) Britt

Anonym sagde ...

jeg kunne fristes til at strikke topstykker til mine to niecer :-)

Tine sagde ...

Sikke da nogle fantastiske ting du fik i kurven :-)

Vi kom først da det var varmt og pakket, men sidst på dagen var det til at komme rundt igen.

Ærgeligt at vi ikke stødte ind i hinanden, men måske en anden gang ?

Samtal från min trädgård sagde ...

Det lyder som fine ting, der kom med hjem og heldigt med en mand, som "sätter pris" på din hobby. Elsker den tomatorangeröde farve.

H sagde ...

Ærgeligt du havde tomme pladser til Vissenbjerg, jeg ville godt have været med ;)
Lyder lækkert med et Christel Seyfarth sjal - har du set hun kommer til Nordsjælland http://www.strikkeworkshop.blogspot.com/
Har en plads du evt. kan 'overtage' in case du ;)
Hyggelige strikkehilsner
Hanne